Sponseret indhold

Outsourcing fornyer hotelbranchen

”Hoteller vælger os, fordi vi er kendt for at levere en retvisende ledelsesrapportering med troværdige datagrundlag,” siger Giti Firouzi Bach, stifter og direktør i BACH ADVISOR.

Af:

En virtuel økonomifunktion letter driften på mange hoteller, der har været længere tid end andre brancher om at udnytte digitaliseringens muligheder for at optimere processer og minimere omkostninger, mener rådgivningsvirksomheden BACH ADVISOR. Når hotelgæsten har checket ud i receptionen, går dataene direkte til den eksterne samarbejdspartner, som hotellet har outsourcet hele sin økonomifunktion til. 

Sådan foregår det i hvert fald på den voksende gruppe af hoteller, som samarbejder med den økonomiske rådgivningsvirksomhed BACH ADVISOR, der har specialiseret sig i at servicere danske hoteller.

”Hoteller vælger os, fordi vi er kendt for at levere en retvisende ledelsesrapportering med troværdige datagrundlag. Det er den væsentligste begrundelse, da ledelsesrapporteringer ligger til grund for de vigtige beslutninger i forhold til virksomhedens drift. Vi kan netop levere retvisende ledelsesrapporteringer, fordi vi har dygtige og veluddannede medarbejdere på forskellige niveauer i en økonomifunktion. Jeg er selv revisoruddannet og kender til de mest gængse regler indenfor skat, moms, afgifter og regnskabspraksis. Vi har også en lønbogholder med indsigt i de særlige overenskomster indenfor hotelbranchen, så vi kan sikre, at disse regler bliver overholdt og opdateret løbende. Det bliver ofte for dyrt for det enkelte hotel at have egen lønbogholder, debitor-kreditor bogholder, controller og en regnskabschef. Det kan ikke konkurrere med den pris og fleksibilitet, vi kan tilbyde. Også under sygdom, ferie og barsel,” siger Giti Firouzi Bach, stifter og direktør i BACH ADVISOR.

Hele økonomifunktionen
Med sin store indsigt i hotelbranchen kan BACH ADVISOR nemt hjælpe det enkelte hotel med at automatisere de manuelle processer ved brug af de tilgængelige systemer og hermed effektivisere arbejdsgangen.

”Vi kender de fleste af de systemer, hotelbranchen benytter. Der er ikke noget bookingsystem eller tidsregistreringssystem, vi ikke er stødt på før. I kombination med vores egne gennemprøvede processer, som vi ruller ud hos kunden, er vi derfor i stand til at overtage hele kundens økonomifunktion på få uger og tilføre værdi til virksomheden fra første dag,” siger Giti Firouzi Bach.

Kunderne skal været indstillet på en digitaliseret verden og eventuel udskiftning af få systemer indenfor rimelighedens grænser.

”Det gælder for eksempel systemer til økonomi og dokumenthåndtering. Vi står for integration af kundens egne systemer, konvertering og import af den lovpligtige datahistorik. Netop digitaliseringen og springet til mere avanceret teknologi har bremset mange hoteller fra at følge med udviklingen, men da vi er så rutinerede både inden for hoteldrift og digitalisering, skaber det tryghed og tillid til, at det er en god idé.” 

Hoteller tænker traditionelt
Virtuel outsourcing af økonomifunktionen er kommet senere til hotellerne end andre brancher.

”Hoteller er ofte mere traditionelt opbygget og drevet end andre virksomheder, og der er derfor store potentielle muligheder for modernisering. De skal vænne sig til tanken om, at outsourcing er en løsning, og det er en stor omvæltning for dem. I starten kræver det meget af os for at gøre hotellerne trygge og tilfredse. Men så snart, vi har skabt den tillid, der skal til, og samarbejdet kører, glemmer de, hvordan de arbejdede før, fordi outsourcing er meget mere effektivt og økonomisk.”

Tryghed og tillid
For mange hoteller er den største udfordring ved outsourcing, at de føler, at de vil miste tilgængeligheden i forhold til den lokalt placerede afdeling.

”Det afgørende er, at kunderne er trygge og har tillid til, at de altid bare kan kontakte os for at få de svar, de før kunne få på deres eget kontor. Derfor kører vi i BACH ADVISOR med et højt serviceniveau i vores kommunikation med kunderne. De skal have svar på en mail prompte, så de ikke føler, at de bliver syltet. Som virtuel økonomifunktion for en branche, der selv er så fokuseret på service, er det meget vigtigt, at vi har forståelse for deres situation.”

Datasikkerhed er også et vigtigt element for BACH ADVISORS kunder.

”Vi bruger kun cloudbaserede systemer, hvor data lagres centralt og sikkert. Vores server ligger også centralt, hvor der automatisk tages backup hver nat. Fortrolighed og integritet er en naturlig del af vores virksomhedskultur.”

FAKTA

BACH ADVISOR er grundlagt i 2001 med specialisering i outsourcing af økonomi og administration. Siden 2015 har den rådgivende virksomhed valgt at fokusere på digitalisering og med hovedvægt i hotel-og restaurationsbranchen. Teamet består af erfarne regnskabskonsulenter, som sikrer virksomheden den bedste kvalitet indenfor økonomi og administration.

Se mere på www.bachadvisor.dk

Så snart, vi har skabt den tillid, der skal til, og samarbejdet kører, glemmer de, hvordan de arbejdede før, fordi outsourcing er meget mere effektivt og økonomisk

Seneste nyt

grøntech121224
Grøn Tech
ejendomme121224
Ejendomme
Blurry factory
Fra krav til konkurrencefordel: Digitale værktøjer styrker mindre virksomheder i den grønne omstilling
271124_EDC_102820 - Kopi
Forventningerne bobler: Stor optimisme blandt investorer i ejendomsbranchen i 2025
Energy storage power station, solar power station and wind power station at sunrise
Den danske elforsyning er under pres! Batterilagringssystemer kan sikre forsyningssikkerheden

Mest læste på BusinessReview.dk

bre141124
Ejendomme
Stationsparken-in-Glostrup_lowres
3 hurtige
Jabra Evolve2 55 female working in office listening to a call boom arm up_ Large CMYK
Stemmen –arbejdsdagens nye nøgleværktøj
DSCF6432-tryk
KLIFO satser stort på området for medicinsk udstyr
Seeknspeak_videoscreening
Rekruttering og marketing i samme manøvre
_DSC7782
Danmarks største batteri
Justeret front
Grønne Hjem til grønne fingre
sko_opdateret_
Change of Control-klausulers betydning
Screenshot 2021-11-17 at 14.51
Billund bevarer tronen i kommuneundersøgelse
IMG_0526--
Intelligente ejendomme bidrager til sundere kontormiljøer

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...