Sponseret indhold

God e-learning er god forretning

Til venstre Frederik Lindhardt, Director of Learning og til højre Frederik Juulstrup, Creative Derector.

Af:

E-learning skal være interessant, tilpasset målgruppen og på linje med velproduceret tv, podcasts og videoer, hvis det skal være investeringen værd. Hos Virtio, der udvikler e-learning med video, lyd og gamification for nogle af Danmarks største virksomheder og organisationer, arbejder de målrettet med at skabe relevant indhold, der motiverer og udvikler medarbejdere og virksomheder. 

De fleste, der har været udsat for e-læring, ved, hvordan det kan være særdeles svært at komme igennem. Ofte handler det bare om det – at komme igennem. Gerne så hurtigt som muligt, så man kan vende tilbage til sine opgaver. 

”Mange får et dødt udtryk i øjnene, når snakken falder på e-learning. Med god grund. Meget læring er kedeligt og alt for langt fra medarbejdernes verden og hverdag. Det er et kæmpe problem – spildte ressourcer, frustrerede medarbejdere og manglende effekt,” forklarer Frederik Lindhardt, Director of Learning og den ene af to foundere i Virtio. 

”Gang på gang oplever vi, at ‘One size fits no one’, når man taler læring. Mange LMS-systemer kommer fx med masser af standardiseret indhold. Men hvis e-learning skal rykke for alvor, skal det målrettes. Budskaberne skal være relevante, og pakket ind i et format, som passer til medarbejderne,” forklarer Frederik Juulstrup, Creative Director, og den anden co-founder hos Virtio, som har fokus på at skabe forudsætningerne for et konstruktivt og inspirerende læringsmiljø.

Velproduceret læring koster ikke mere
Ser man på porteføljen har Virtio fat i en pointe, for med kunder som Novo Nordisk, HK og KL demonstrerer virksomheden, at kompliceret læring kan formidles på måder, som medarbejdere finder mening med og værdi i. 

”E-learning kan være så meget mere. Danskerne er audiovisuelle med et stort medieforbrug. Vi ser serier, dokumentarer, SoMe-videoer, lytter til podcast og spiller spil. Det er oplagt at bruge de formater i e-learning. Vi plejer at sige, giv os jeres PowerPoint, så laver vi en dokumentar,” siger Frederik Juulstrup. Han uddyber: ”Og hemmeligheden er, at det ikke er dyrere at producere i høj kvalitet. Det handler mere om tilgang og mindset.” 

Virtio skabte fx en podcastserie om overvægt for Novo Nordisk. Serien åbnede for en helt ny målgruppe og opnåede 10.000 lytninger efter kun to måneder, hvilket oversteg Novo Nordisk egne forventninger. Den var tilrettelagt og produceret, som man gør på DR. 

E-learning med brugeren i centrum
Godt læringsindhold tager udgangspunkt i et indgående kendskab til medarbejderne og forretningen. 

”Brug formater, der svarer til behovene – både virksomhedens og medarbejderens. Det nytter jo ikke noget at give en sælger, der arbejder i sin bil, et timelangt e-learning-forløb på en skærm. Han/hun skal da have en podcast, som kan lyttes fra møde til møde,” forklarer Frederik Juulstrup. 

Frederik Lindhardt tilføjer:
”Samtidig skal e-learningen være relaterbar. Når man laver læring for sygeplejersker, så er sygeplejerskerne med, når man laver læring for ledere, så følg lederne i aktion. Det handler om at gøre materialet relevant og virkelighedsnært for målgruppen, hvis man vil skabe en udvikling.” 

Virtio har skabt et udviklingsforløb for dagplejere i alle landets kommuner. Læringen bliver serveret som små dokumentarfilm med en blanding af reportage fra fem forskellige dagplejere rundt om i landet samt eksperter og praktikere.

Læring er forretningsudvikling
Udvikling er afgørende i disse år, hvor markederne og kravene forandrer sig. Det kan give læring og træning en vigtigere rolle end nogensinde før. Noget som Virtio er enige i. 

”Træning ligger ofte hos CHRO’en, men effekten skal jo kunne mærkes ovre hos CFO’en. Det handler om at gøre medarbejderne mere effektive og bedre til at løse deres udfordringer og arbejdsopgaver. Læring, videndeling, træning er forudsætningen for udvikling. Men det kræver, at e-learningen sidder i skabet,” siger Frederik Lindhardt. 

Begynd læringsrejsen her www.virtio.io med velproduceret og relevant indhold til e-learning, der flytter medarbejdere, virksomheder og organisationer.

Læring og træning er afgørende for organisatorisk succes – hvis det gøres ordentligt og opfylder behovene i kerneforretningen.
Derfor udvikles forløb hos Virtio altid på et fundament af analyse, strategi, design og produktion i tæt samarbejde med kunden.
Virtio producerer læringsindhold samt giver ekspertrådgivning for at hjælpe virksomheder med at nå deres forretningsmål. Deres hold af erfarne fagfolk har hjulpet alt fra Novo Nordisk til KL.

Se mere her: www.virtio.io

Seneste nyt

BRE 130225 foto
Ejendomsbranchen i digitalt gear: Er vi klar til fremtiden?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bæredygtighedscertificering af kontorer vinder kun langsomt indpas
IMG_8773
Ny platformskal accelerere ejendomsbranchens grønne omstilling
Postterminal
Regeringen vil give kommuner lov til at stikke en kæp i hjulet for nedrivninger – men vil det virke?
Martin Ø hero
Kontor-udlejere harafstået fra at hæve huslejen som følge af inflationen

Mest læste på BusinessReview.dk

Screenshot 2023-06-13 at 09.34
Grøn Tech Berlingske Epaper
lri-TVRqanBJVXRtRHFNMDJHQlZZRDZ6czg5MFdrPQ2
Danmark har brug for et stærkt dansk fintech-økosystem
Steffen-Bang-Olsen
EJENDOMSADVOKATEN: Lejers fraflytningsforpligtelser i erhvervslejemål
KLIFO_DSCF6382inkl map
Integreret rådgivning baner vejen for nye lægemidler
1-sifflagship-01
Sif Jakobs Jewellery åbner sin første Flagship store i København
NY
Udland: Lejere efterspørger færre, men bedre kontorer
Data-centre_interxion--
Interxion sikrer dataudveksling, sikkerhed og bæredygtighed for missionskritisk IT
General 500x500
PANELDEBAT: Klima og miljøpåvirkninger skal fremgå af regnskaberne
marco-d-abramo-DVpnr8HbHsU-unsplash
Ny rapport slår fast: Digitaliseringen af ejendomsbranchen er for alvor skudt i gang
CPH Pulse 1
Strikse bæredygtighedskrav til både lejer og udlejer ved nyt markant kontorprojekt i København

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...