Mercedes-Benz tænker nyt i midten af København

Af:

Mercedes-Benz CPH slog i november dørene op til et splinternyt og noget utraditionelt showroom i midten af København. Alle dele af huset er udtænkt med afsæt i kundernes oplevelser.

Traditionelt set har bilforhandlere haft det med at placere sig i industriområder i udkanten af byen. Det kan der være mange gode grunde til, men for dem, der bor eller arbejder i centrum af København, kan det måske virke mærkeligt at skulle uden for byen for at se på ny bil. Det er der heldigvis rådet bod på nu, hvor Mercedes-Benz CPH netop har åbnet en helt ny og nytænkende forretning i København.

Helt ind i hjertet af København
Mercedes-Benz CPH har i forvejen forretninger i Hørsholm og Søborg, men med den nye forretning i Sydhavnen tager Mercedes-Benz CPH skridtet helt ind i midtbyen og bringer dermed forretningen helt tæt på kunderne. Det er helt bevidst, fortæller direktør, Lars Simper:

”Det giver simpelthen ikke mening at blive ved med at tænke bilhuse, som man altid har gjort det. Vi er nødt til at vende tankegangen rundt og bygge vores forretning ud fra kundernes perspektiv. Og hvorfor skal de altid køre ud af byen for at besøge os? Hvorfor er vi ikke der, hvor de er? Derfor satser vi stærkt på en tilstedeværelse i København”, siger Lars Simper.

Det nye showroom i Sydhavnen kommer til at huse både nye og brugte personbiler, erhvervsbiler samt et fuldt udstyret serviceværksted.

Helt nye roller for personalet
Hvis du ankommer i bil, møder du som det første en af de helt nye ansatte. En såkaldt ‘Car Jockey’ sørger nemlig for at parkere din bil, mens du i ro og mag kan bevæge dig videre ind i det nye showroom, der er indrettet i en ikonisk og historisk bygning i Sydhavnen.

Her tager en ‘Star Assistant’ hånd om dig og hjælper dig videre og sørger for kontakt til de rette mennesker via et elektronisk system på en iPad. Tablets spiller generelt en central rolle i hele arbejdsgangen for personalet, hvor sælgerne ikke længere arbejder med computere og laptops, men i stedet guider kunderne helt flydende og fleksibelt.

De håndbårne tablets spiller sammen med huset i en integreret løsning, hvor indhold kan vises på store skærme på væggene, når behovet er der.

”Vi har ladet os inspirere af mange andre typer virksomheder og brancher, hvor Car Jockey’en fx svarer til en valet parking på high-end restauranter, og vores Star Assistent, som tager imod kunderne, er implementeret på baggrund af receptionen på hoteller, som sørger for ordentligt check-in. Tablet-løsningen er etableret for at give en lidt mere fleksibel og uformel oplevelse, når kunderne besøger os, hvilket vi oplever som et stort ønske”, forklarer Lars Simper.

Du kan se mere på

www.mercedesbenzcph.dk

Mest læste på BusinessReview.dk

Mikkel Kruse Telenor 2023
Mobil-telefonen udgør en trussel mod sikkerheden hos SMV’erne
airport_drone_2022_02_04
Nye lufthavne åbner enestående muligheder i Grønland
Steffen Bang Olsen Kromann Reumert frit med redt hår
Ejendomsadvokaten: TIDSBEGRÆNSEDE LEJEAFTALER ER IKKE UNDERLAGT EN 2-ÅRSREGEL
Armaflex_ isolering mod kulde
Teknisk isolering – den hurtigste vej til besparelser 
thumbnail_20220223_JSU0133
Betalingsløsninger suger alt for mange penge ud af forretningen

Læs også

1
Lene Halse løfter køkken- og boligindretningen til nye højder
Gennem 25 år har indretningsarkitekt og køkkendesigner Lene Halse tegnet personlige køkkener til luksusboliger i ind- og udland – ofte...
_GR87683
VI EJER 5 FANTASTISKE FERIEBOLIGER RUNDT OMKRING I EUROPA
21-5 er et ferieboligkoncept, hvor 21 familier sammen ejer 5 unikke ferieboliger. Ved at være flere ejere sammen får I mere for pengene....
Folkemødet 2019
Demokratiet hyldes i fire dage
Efter aflysning i 2020 og en coronatilpasset version i 2021, vender Folkemødet i 2022 tilbage med fuld kraft.  ”Vi er utroligt...