Sponseret indhold

Europas første eldrevne pickup indtager de danske veje

Af:

Den eldrevne Maxus eT90 Pickup er et oplagt valg for kommuner, landmænd, entreprenører, gartnere og mennesker med en grøn livsstil, der ønsker at reducere CO2 udledningen uden at gå på kompromis med køreglæden, størrelsen og styrken i en pickup. Den robuste Maxus eT90 kan køre op til 471 km på en opladning og kan klare en nyttelast på 1.000 kg.

Maxus eT90 Pickup inviterer til et stærkt grønt partnerskab; Den tohjulstrukne arbejdshest, der har en batterikapacitet på 88,5 kWh, kommer med en fuldspækket udstyrsliste. Hos RSA Danmark, der repræsenterer Maxus eT90 Pickup, glæder de sig til at introducere elbilen til både erhvervs- og privatkunder: 

”Med den her europæiske nyhed ønsker vi at udbrede kendskabet til pickups i Danmark. Den eldrevne version gør det legitimt at kigge i retning af pickup-markedet, både når det kommer til miljø, bilens pris samt grønne ejerafgifter,” fortæller Steffen Vilstrup fra RSA Danmark, der har den nye pickup i porteføljen sammen med en lang række andre elbiler til erhverv og privat. 

Fleksibel bil – lav afgift
I modsætning til en konventionel pickup, der har en grøn ejerafgift på omkring 10.000 kr. årligt, koster den eldrevne Maxus pickup blot 680 kr. i afgift. Bilens samlede pris ligger på under 600.000 kr. på hvide plader. Den fleksible Maxus kan også leveres på gule plader eller papegøje, naturligvis til en endnu lavere pris.

Veludstyret partner der reducerer CO2
Maxus pickup er blandt andet udstyret med en 10,3” touchscreen, 6-vejs sædejustering for chauffør, 4-vejs sædejustering for frontpassager, 2-vejs-justerbart rat og Apple CarPlay. Sikkerheden er også i top, og bilen leveres blandt andet med elektronisk stabilitetskontrol, bakkamera, parkeringssensor og Hill Decent Control.

”Maxus eT90 udmærker sig ved, at den kan trække meget. Bilen er et godt bud til fx miljøbevidste medarbejdere i kommunernes vej og park-afdelinger, da det er let at have redskaber i det rummelige bagagerum,” siger Steffen Vilstrup og uddyber:

”For landmænd og en lang stribe andre erhverv betyder den eldrevne pickup, at de kan reducere CO2-udledningen og gå i en grønnere retning.” 

Aktiv livsstil med grøn samvittighed
Maxus eT90 henvender sig også til aktive mennesker med en grøn livsstil. Det er for eksempel let at smide sine SUP- eller surfboards op i ladet, inden turen går til stranden. Med Maxus eT90 er det pludselig blevet en mulighed at kaste blikket i retning af en pickup og hele det image, der følger med. Tidligere er der blevet rynket på næsen over den store biltype, da den er en notorisk forbruger af brændstof, men i den grønne version kan drømmen om en pickup nu forenes med den bæredygtige livsstil – både i det professionelle liv, men også i privaten.

Det skal være trygt at vælge el-varebil fra Maxus. Derfor leveres alle el-biler med nybilsgaranti på 5 år/100.000 km, og batterigaranti på otte år/200.000 km.

Erfaren global producent
Producenten af Maxus person- og varebiler er kinesiske SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation. SAIC er Kinas største børsnoterede bilproducent, som blandt andet er kendt for samarbejdet med Volkswagen og GM. Maxus sendte alene i 2021 hele 5.8 mio. biler på vejene i Kina og flere hundredetusinde har allerede indtaget de europæiske veje. Maxus havde sin indgang på det norske marked gennem importøren RSA i 2018. I Kina producerer og sælger SAIC Maxus både SUV’er, pickups, MPV’er samt små og mellemstore varebiler. På verdensbasis dækker SAIC Maxus hele 42 lande.

RSA tilbyder en hel portefølje af eldrevne biler både til privat og erhverv. Virksomheden med hovedsæde i Norge har siden de i 1983 begyndte at importere Suzuki udvidet målsætningen om, at blive en komplet billeverandør. I 2020 var Steffen Vilstrup med til at starte den danske gren af virksomheden op, der i dag tæller et netværk på over 40 forhandlere samt ni ansatte på kontoret. RSA Danmark er på trapperne med en helt ny eldreven personbil.  

Europas første elektriske pickup
Maxus eT90 er en stor, elektrisk pickup med et robust udseende og en fuldspækket udstyrsliste. Bilen, der har en batterikapacitet på 88,5 kWh, kan køre op mod 471 km på en opladning. Bilen, der kan klare 1.000 kg. nyttelast, er den oplagte pickup for erhvervskunder og aktive mennesker med en grøn livsstil. Bilen fås i tre farver: sort, blå eller orange.

Læs mere på: maxus-danmark.dk/modeller/et90-pickup-varebil/

Seneste nyt

ejendomme 031024
Ejendomme
291122_EDC_89330
Forventningsundersøgelse i ejendomsbranchen har 10-års jubilæum: Hvordan kommer ejendomsmarkedet til at se ud i 2025?
Christiansborg Palace and Borsen in Copenhagen, Denmark
Boligpolitikken skal sikre fremtidens boligmarked
Steffen-Bang-Olsen
Udløb af karensperioden - Er vejen banet for gennemgribende moderniseringer?
Walking around Aalborg
Nyt fra Vurderingsstyrelsen giver fornyet håb for ejendomsvurderingerne

Mest læste på BusinessReview.dk

DSC_0492_just - lab
Dansk brystkræftvaccine skal testes på patienter
_CAP0102
Unilabs Pharma Solutions: Tæt på 40 års erfaring med kliniske studier
Søren-Damgaard-(SD)
Betydningen af forkøbsret og hjemfaldspligt ved ejendomstransaktioner
Martin Kibsgaard Jensen
EJENDOMSINVESTERINGS-RÅDGIVEREN: FASTFOOD-KÆDER HAR FART PÅ
Pila Pharma IMG_0725 (2)
PILA PHARMA baner vejen for nye tanker om behandling af diabetes og fedme
airport_drone_2022_02_04
Nye lufthavne åbner enestående muligheder i Grønland
Hotel Foroyar
Nordatlanten inviterer til konferencer
3
Nu er det blevet endnu lettere at lægge Klimagulv
IMG_3907
Mercedes-Benz tænker nyt i midten af København
Dorte X
Når biotek-succes kræver det bedste fra både Danmark og Sverige

Læs også

jesper-kronborg-1-YW50TUdzdTFxUm9zNHlXUFNUYnRLalVXWEZFPQ2
Grøn mobilitet: Luft – og vandvejen skal tænkes ind i det samlede mobilitetssystem
Infrastruktur og mobilitet handler ikke kun om asfalt og skinner. Det handler også om vand og luft. Grundlæggende handler det om at...
marcin-jozwiak-ecFJuOx0WrY-unsplash
Vejen mod en grønnere tung transport
Dansk Erhverv offentliggjorde for nyligt vores oplæg til en grøn mobilitetsplan. Det gjorde vi, fordi det er bydende nødvendigt, at...
Erik Østergaard portrætfoto copy
Omstilling kræver gode rammer
Der skal fortsat transporteres varer rundt i landet samt ind og ud over grænsen. Det kommer i endnu højere grad til at foregå på lastbiler...