Sponseret indhold

Direkte til hele Norge året rundt

Nordcarrier leverer helst direkte. Det reducerer omkostningerne, er bedre for miljøet og gør det muligt for Nordcarrier at give kunderne høj leveringssikkerhed.

Af:

Nordcarrier styrker erhvervslivets godsforbindelse til hele Norge fra syd til nord med faste daglige afgange. Transport- og speditionsfirmaet Nordcarrier tilbyder nu dansk erhvervsliv faste, ugentlige afgange til hele Norge – helt op til polarcirklen og byer som Tromsø, Bodø og Alta – to gange om ugen året rundt.

”Norge er et af Danmarks store samhandelslande, og faste, ugentlige afgange passer godt til vores måde at arbejde og levere service på. Vi benytter ikke mange terminaler, men mange biler, og vi leverer helst direkte. Det reducerer omkostningerne, er bedre for miljøet og gør det muligt for os at give vores kunder høj leveringssikkerhed, fordi vi selv fragter godset hele vejen,” siger direktør i Nordcarrier, Henrik Mikkelsen.

Nordcarrier har et kvalitetsmål om en leveringssikkerhed på mindst 98 procent for alle kunder.

”Det mål kan vi ikke garantere og opnå via eksterne terminaler. Direkte levering med vores egne biler minimerer også risikoen for skader og giver i det hele taget mange fordele for vores kunder.”

Nordnorge er krævende
Få speditionsfirmaer kører som Nordcarrier til Nordnorge hele året. Om vinteren kræver kørsel i Nordnorge særlig sprinklervæske, speciel diesel, kæder og ikke mindst erfarne chauffører, der har prøvet turen før og kan holde bilen i gang i 30 graders frost.

”Det er ikke bare lige til at få gods til Nordnorge. Den lange distance spiller også ind. I Nordnorge leverer vi typisk til modtagere 1.700 kilometer nord for Oslo. Mange andre speditører kører til en terminal i Oslo, hvor andre biler henter godset. Det er ikke godt nok for os, fordi vi kører med større partier og helst vil levere selv direkte,” siger Henrik Mikkelsen.

Skandinavisk trekant
For at optimere antallet af tom-km og begrænse kørslen med tomme biler mest muligt kombinerer Nordcarrier leveringer til Norge med transport til Sverige og retur til Danmark.

”Ofte er det ikke muligt at få det optimale læs retur direkte fra Norge, og så er trekantkørsel mellem Norge, Sverige og Danmark en god løsning. Det fungerer også fint, fordi vi i forvejen har mange opgaver i Sverige. Vi er hele tiden på jagt efter optimering og kører meget sjældent over 30 km med tom bil for at få et nyt læs.”
Skal læsset fra Norge til Tyskland eller Østeuropa, finder Nordcarrier også ud af det.

”Modsat mange andre firmaer er vores biler ikke låst til en afdeling. Vi tager det læs, der er tættest på, og kører med det i en pulje.”

Ejerledere sikrer høj kvalitet
Nordcarrier har afdelinger i Skanderborg og Måløv ved Ballerup, og Nordcarriers egne terminaler er placeret i Odense, Vejen og Aarhus.
”Men for os er tricket lidt at have biler og volumen nok til at undlade terminalen og i stedet hente godset direkte ude ved kunderne. Vi transporterer helst gods på tre-fire paller og opefter, som kan køres direkte. 80 procent af det, vi kører fra Danmark til Norge, henter vi ude hos kunderne,” siger Henrik Mikkelsen.

Nordcarrier råder over cirka 190 biler. Ud over Norge og Sverige kører Nordcarrier meget til Nordeuropa, Tyskland, Benelux og Østeuropa.

Som led i Nordcarriers koncept er der en ejerleder i hver afdeling. Det er med til at sikre, at kvaliteten altid er i orden.

Mange opgaver i Danmark
Et af Nordcarriers store forretningsben er distribution i Danmark.
Hver dag kører danske biler fra Nordcarrier omkring 150 læs fra centrallager til levering i butikker for store kunder, hvoraf mange har fokus på miljøet.

”Vi kan nå flere læs om dagen med samme bil, og på den måde optimerer vi antallet af tom-km. For stadig flere af vores store kunder er det vigtigt med god brændstoføkonomi og lav CO-udledning, så miljøregnskabet bliver forbedret.”

FAKTA

Nordcarrier blev stiftet i 2006. Speditionsfirmaet har afdelinger i Måløv og Skanderborg og terminaler i Odense, Vejen og Aarhus. Lasten består af såvel stykgods som part/full load og kan være alt fra industrigods til dagligvarer. Nordcarriers indenrigschauffører er danske for at gøre kommunikationen let for alle.

Alle danske chauffører har truckkort, så de selv kan læsse af på destinationen.

www.nordcarrier.dk

Norge er et af Danmarks store samhandelslande, og faste, ugentlige afgange passer godt til vores måde at arbejde og levere service på

Mest læste på BusinessReview.dk

Mikkel Kruse Telenor 2023
Mobil-telefonen udgør en trussel mod sikkerheden hos SMV’erne
airport_drone_2022_02_04
Nye lufthavne åbner enestående muligheder i Grønland
Steffen Bang Olsen Kromann Reumert frit med redt hår
Ejendomsadvokaten: TIDSBEGRÆNSEDE LEJEAFTALER ER IKKE UNDERLAGT EN 2-ÅRSREGEL
thumbnail_20220223_JSU0133
Betalingsløsninger suger alt for mange penge ud af forretningen
FUJIFILM Diosynth Biotechnologies 8336 web
Biotek-dna gør FUJIFILM i Hillerød til ombejlet CDMO

Læs også

Erik Østergaard portrætfoto copy
Omstilling kræver gode rammer
Der skal fortsat transporteres varer rundt i landet samt ind og ud over grænsen. Det kommer i endnu højere grad til at foregå på lastbiler...
Bring 2
BRING ØGER FARTEN PÅ OMSTILLINGEN TIL ELBILER
Allerede i dag leverer Bring pakker til 1,4 mio. danskere med el-drevne varebiler, og siden 2012 har koncernen reduceret CO2-udledningen...
jesper-kronborg-2-Vm1TRlFjSWFEMDF4dEJxUHdzdG0wVllDZStZPQ2
Starten til den grønne omstilling er gået, og Danmark skal rykke nu for ikke at sakke bagud
Hvis den grønne omstilling var et kapløb, har startskuddet lydt, og Danmark hænger i startblokken. Rammevilkårene for de danske transportvirksomheder...