Sponseret indhold
Ivan Beltoft

Ivan Beltoft fremhæver tre danske virksomheder, som er kommet godt i gang med at drage nytte af tankegangen om digitale økosystemer – evnen til at skabe nye digitale services via partnerskaber med andre virksomheder og dermed forbedret værdi for kunden.

Brødrene A&O Johansen: Integreret sagsstyring på byggesager
Den store grossist af installationsmaterialer til håndværksvirksomheder, Brødrene A&O Johansen, arbejder målrettet på at skabe en nemmere hverdag for virksomhedens håndværkskunder – ud over at kunderne kan købe de rigtige produkter og få dem leveret til tiden. 

AO.dk er en online handelsplatform, der er tænkt som et digitalt økosystem, der gennem API’er er tæt integreret med en række andre virksomheders ydelser med det formål at skabe bedre og nemmere services for kunderne. Det gælder f.eks. sagsstyring, hvor håndværkeren fra sit eget sagsstyringsværktøj kan registrere og købe materiale direkte via AO.dk, så de automatisk kommer på byggesagen med de rigtige priser og fakturaer. Så slipper håndværkeren for en masse ekstra arbejde med at taste materialer og priser på kontoret. Tid som de i stedet kan bruge ude hos deres kunder.

Et andet eksempel er deres integration med Jublo, som er en virksomhed, der har udviklet et online salgsværktøj for håndværkerne. AO.dk er ligeledes integreret med denne service, så man fra handelsplatformen kan lægge sine varer i indkøbskurven og klikke ”Send kundetilbud”, hvorefter tilbuddet gøres klar i Jublo til at håndværksmesteren kan sende det direkte til sin kunde.

Aller Media: Indhold i spil i flere universer
I magasinverdenen har Aller Media opnået en større udbredelse af koncernens online magasiner takket være et partnerskab med f.eks. mobilselskabet Telmore og dets Play abonnementer. Aller Media har etableret en moderne digital platform, hvor forretningen er udstillet gennem API’er som eksterne tredjeparter kan integrere med og dermed skabe nye værditilbud til kunden med gevinst for både partneren og Aller Media.

Det betyder samtidig at indholdet får lov at leve i andre universer. Det er en løsning på mange publicisters evindelige udfordring med for få læsere til indhold, som der er investeret megen tid og penge på at frembringe.

EWII: Hjælper med den grønne omstilling
Energiselskabet EWII er et af de mange ambitiøse selskaber, Immeo samarbejder med. EWII er en digitalt integreret multiforsyningsvirksomhed, som har valgt at indtage en aktiv rolle i udviklingen af fremtidens intelligente og bæredygtige energiteknologier.

Immeo er sammen med EWII i gang med at skabe fundamentet for et digitalt økosystem, som bl.a. skal engagere danskerne i deres forbrug af vand, varme, el og internet for der igennem at understøtte den grønne omstilling gennem ny intelligent teknologi. Et økosystem, hvor data kan aktiveres til at skabe fremtidens intelligente løsninger, som kan gøre en forskel for den grønne omstilling. 

EWII er samtidig en del af Urbantech, som samarbejder med innovative start-up virksomheder med det formål at skabe nye måder at løse udfordringerne i klimakampen og ressourceudfordringerne på.

MEST LÆSTE

FAKTA

Ivan Beltoft er uddannet cand.polyt fra Aalborg Universitet i Medicinsk Informatik og med speciale indenfor Bayesianske beslutningsnetværk. Han startede sin karriere hos Netcompany på et tidspunkt hvor firmaet var i sin spæde begyndelse. Beltoft sluttede som Principal i 2014 efter at firmaet var vokset fra 40 til 550 ansatte. Samme år bliver Ivan Beltoft stiftende partner bag IT-konsulenthuset Immeo P/S med kommercielt ansvar for forretningsudvikling.