Sponseret indhold

MobilePay: Netbetaling skal være legende let – ellers flygter kunderne

Anette Bøje, kommerciel direktør hos MobilePay.

Af:

Glem alt om succes i nethandel, hvis betalingsforløbet ikke er smidigt, nemt og brugervenligt. Kun ved at lytte til alle aktører i betalings-økosystemet og imødekomme den stigende sammensmeltning af digital og fysisk handel, kan du komme ud som vinder, mener MobilePay.

Fremstormende Trendhim hjælper mænd med at realisere deres personlighed gennem online salg af smykker og accessories i 28 lande. Det er bare ikke nok at sælge lækre ure, solbriller, skægolier og øreringe. Fremtidens kunder forventer også at kunne betale legende let og hurtigt for varen. Derfor har Trendhim i Danmark valgt at gøre MobilePay Online til en central betalingsform for kunderne. Det har været en stor succes.

”Vores tal viser, at kunderne benytter MobilePay i 70% af tilfældene. Det er et vildt højt niveau for en betalingsløsning. I Danmark kan man glemme alt om at sælge på nettet, hvis man ikke kan tilbyde den brugervenlige MobilePay,” siger Nicolaj Foldager, Chief Financial Officer hos Trendhim.

Hos MobilePay tvivler den kommercielt ansvarlige direktør Anette Bøje ikke på, at fremtidens e-handel handler om at tilbyde de rigtige produkter til den rette pris med størst mulig sikkerhed og brugervenlighed omkring købssituationen.

”Kan man en dag bestille og betale en rejse til Mexico med stemmen alene og et blink med øjet? Jeg ved det ikke. Kun fantasien sætter grænsen. Hvad jeg imidlertid ved er, at uden den mest brugervenlige og sikre betalingsform, så er det op ad bakke at være webshop. Kunderne gider ikke bøvl. Lunten er utrolig kort,” siger Anette Bøje.

Det budskab kan Trendhim nikke genkendende til. Takket være MobilePays førende brugervenlighed ved nethandel får Trendhim glæde af en meget høj konvertering, altså at kunden næsten altid gennemfører købet.

”Over 95% af vores MobilePay-transaktioner ender som et faktisk realiseret salg. Det er signifikant bedre end de øvrige betalingsløsninger, vi tilbyder vores kunder,” siger Nicolaj Foldager og tilføjer, at den høje konvertering også skyldes PSD2-direktivets krav om et ekstra sikkerhedslag. 

De krav opfyldte MobilePay stort set fra starten. Derfor skal kunderne kun sjældent bøvle rundt med et ekstra lag autentificering i form af Nem ID eller SMS-kode.

Fysisk og digital handel integreres
MobilePays løsning til e-handel voksede i Danmark med over 80 procent i 2021, hvor danskerne købte varer online for 45 milliarder kroner gennem mobil-appen. Inden sommer forventer MobilePay, at fusionen med norske Vipps og finske Pivo godkendes af myndighederne. Hvad er perspektivet i den nye mobilbetalings-virksomhed på nethandelsområdet?

”Vi satser benhårdt på e-handel med nordiske brugere i centrum, selvom det også er et område med stærk konkurrence fra de globale betalingsgiganter,” siger Anette Bøje:

”Vores styrke er den stærke nordiske forankring i hele betalings-økosystemet. Allerede i dag kan du som dansker betale online på en bar eller restaurant i Norge. Eller i en tøjbutik i Sverige. Den stigende sammensmeltning af digital og fysisk handel gør, at grænseoverskridende betaling bliver meget lettere, mere bekvemt og nemmere for de nordiske forbrugere i fremtiden.”

Vejen frem til stadig bedre løsninger går gennem en tæt dialog med alle partnerne i hele det nordiske betalingsøkosystem: Bankerne, betalingstjenesteudbyderne, integratorer, webshops, erhvervskunder, e-handels organisationer som Dansk Erhverv og andre aktører.

”Sammen med vores mange nordiske samarbejdspartnere kommer vi til at definere områder, hvor vi kan gøre betalingsoplevelsen endnu mere simpel, sikker og nem,” fastslår Anette Bøje.

Uden den mest brugervenlige og sikre betalingsform, er det op ad bakke at være webshop. Kunderne gider ikke bøvl. Lunten er utrolig kort

Seneste nyt

grøntech121224
Grøn Tech
ejendomme121224
Ejendomme
Blurry factory
Fra krav til konkurrencefordel: Digitale værktøjer styrker mindre virksomheder i den grønne omstilling
271124_EDC_102820 - Kopi
Forventningerne bobler: Stor optimisme blandt investorer i ejendomsbranchen i 2025
Energy storage power station, solar power station and wind power station at sunrise
Den danske elforsyning er under pres! Batterilagringssystemer kan sikre forsyningssikkerheden

Mest læste på BusinessReview.dk

bre141124
Ejendomme
Stationsparken-in-Glostrup_lowres
3 hurtige
Jabra Evolve2 55 female working in office listening to a call boom arm up_ Large CMYK
Stemmen –arbejdsdagens nye nøgleværktøj
man-273635_1920
Onboarding i en coronatid: Efter en måned har Bo endnu ikke mødt sine nye kolleger
1
Serviceeftersyn bliver konverteret til træer
1-image_39789
Yacht life
DSCF6432-tryk
KLIFO satser stort på området for medicinsk udstyr
Screenshot 2021-11-17 at 14.51
Billund bevarer tronen i kommuneundersøgelse
IMG_0526--
Intelligente ejendomme bidrager til sundere kontormiljøer
2
Dansk firma fanger CO2 og laver brint på samme anlæg

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...