Sponseret indhold
Anette Bøje, kommerciel direktør hos MobilePay.
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

Glem alt om succes i nethandel, hvis betalingsforløbet ikke er smidigt, nemt og brugervenligt. Kun ved at lytte til alle aktører i betalings-økosystemet og imødekomme den stigende sammensmeltning af digital og fysisk handel, kan du komme ud som vinder, mener MobilePay.

Fremstormende Trendhim hjælper mænd med at realisere deres personlighed gennem online salg af smykker og accessories i 28 lande. Det er bare ikke nok at sælge lækre ure, solbriller, skægolier og øreringe. Fremtidens kunder forventer også at kunne betale legende let og hurtigt for varen. Derfor har Trendhim i Danmark valgt at gøre MobilePay Online til en central betalingsform for kunderne. Det har været en stor succes.

”Vores tal viser, at kunderne benytter MobilePay i 70% af tilfældene. Det er et vildt højt niveau for en betalingsløsning. I Danmark kan man glemme alt om at sælge på nettet, hvis man ikke kan tilbyde den brugervenlige MobilePay,” siger Nicolaj Foldager, Chief Financial Officer hos Trendhim.

Hos MobilePay tvivler den kommercielt ansvarlige direktør Anette Bøje ikke på, at fremtidens e-handel handler om at tilbyde de rigtige produkter til den rette pris med størst mulig sikkerhed og brugervenlighed omkring købssituationen.

”Kan man en dag bestille og betale en rejse til Mexico med stemmen alene og et blink med øjet? Jeg ved det ikke. Kun fantasien sætter grænsen. Hvad jeg imidlertid ved er, at uden den mest brugervenlige og sikre betalingsform, så er det op ad bakke at være webshop. Kunderne gider ikke bøvl. Lunten er utrolig kort,” siger Anette Bøje.

Det budskab kan Trendhim nikke genkendende til. Takket være MobilePays førende brugervenlighed ved nethandel får Trendhim glæde af en meget høj konvertering, altså at kunden næsten altid gennemfører købet.

”Over 95% af vores MobilePay-transaktioner ender som et faktisk realiseret salg. Det er signifikant bedre end de øvrige betalingsløsninger, vi tilbyder vores kunder,” siger Nicolaj Foldager og tilføjer, at den høje konvertering også skyldes PSD2-direktivets krav om et ekstra sikkerhedslag. 

De krav opfyldte MobilePay stort set fra starten. Derfor skal kunderne kun sjældent bøvle rundt med et ekstra lag autentificering i form af Nem ID eller SMS-kode.

Fysisk og digital handel integreres
MobilePays løsning til e-handel voksede i Danmark med over 80 procent i 2021, hvor danskerne købte varer online for 45 milliarder kroner gennem mobil-appen. Inden sommer forventer MobilePay, at fusionen med norske Vipps og finske Pivo godkendes af myndighederne. Hvad er perspektivet i den nye mobilbetalings-virksomhed på nethandelsområdet?

”Vi satser benhårdt på e-handel med nordiske brugere i centrum, selvom det også er et område med stærk konkurrence fra de globale betalingsgiganter,” siger Anette Bøje:

”Vores styrke er den stærke nordiske forankring i hele betalings-økosystemet. Allerede i dag kan du som dansker betale online på en bar eller restaurant i Norge. Eller i en tøjbutik i Sverige. Den stigende sammensmeltning af digital og fysisk handel gør, at grænseoverskridende betaling bliver meget lettere, mere bekvemt og nemmere for de nordiske forbrugere i fremtiden.”

Vejen frem til stadig bedre løsninger går gennem en tæt dialog med alle partnerne i hele det nordiske betalingsøkosystem: Bankerne, betalingstjenesteudbyderne, integratorer, webshops, erhvervskunder, e-handels organisationer som Dansk Erhverv og andre aktører.

”Sammen med vores mange nordiske samarbejdspartnere kommer vi til at definere områder, hvor vi kan gøre betalingsoplevelsen endnu mere simpel, sikker og nem,” fastslår Anette Bøje.

Uden den mest brugervenlige og sikre betalingsform, er det op ad bakke at være webshop. Kunderne gider ikke bøvl. Lunten er utrolig kort

MEST LÆSTE