Sponseret indhold
Anders Ebdrup. CEO og stifter af Smartpage.
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

Smartpage hjælper virksomheder med at forbedre kundeoplevelsen. Forretningsforståelse og IT-værktøjer går hånd i hånd.

Man skulle tro, at en IT-konsulent som det første begynder at diske IT-værktøjer på bordet. Men det er ikke tilfældet for e-commerce konsulenthuset Smartpage A/S. ”Vi starter ikke med straks at tænke konkrete IT-løsninger. Vi begynder et andet sted. Vi starter med at sætte os grundigt i kundens sted. Det allerførste vi gør, er at forstå kundens forretning og hvordan virksomheden skaber værdi for sine kunder,” siger Anders Ebdrup, CEO og stifter af Smartpage, og fortsætter:

”Og hvis jeg må være lidt ubeskeden, så siger kunderne, at vi er hurtige til at forstå forretningen.” Smartpage har som filosofi, at en forbedret kundeoplevelse er en vigtig nøgle til succes. Og det handler især om at få digitaliseret og automatiseret en masse processer, som slutteligt gerne skulle resultere i både bedre toplinje og bundlinje.

Ser på alle aspekter af kunderejsen
”Vi ser på alle aspekter af kunderejsen. Lige fra en reklame til at komme ind på hjemmesiden, til trin i købskæden, lagerstyring, transport af vare, til after sales og opfølgende nyhedsbreve etc. Vi understøtter hele værdikæden,” understreger Anders Ebdrup.

Christian Thoft, digital forretningskonsulent ved Smartpage, supplerer:

”Det er et komplekst samspil mellem mange forskellige redskaber i den digitale værktøjskasse. Vi skal sikre, at forskelligartede systemer kan blive bundet sammen og understøtte hinanden. Her må vi analysere og forstå kundens forretning, før vi gør anbefalinger om valg af de specifikke værktøjer,” forklarer Christian Thoft.

En meget vigtig komponent i digitaliseringen handler om indsamling, visning og brug af data. Det muliggør personaliserede visninger og større sandsynlighed for en positiv købsbeslutning, som casen med Philipson Wine illustrerer.

”Med den rigtige indsamling og brug af data, kan virksomheden give sine værdikæder, omsætning og indtjening et ordentligt boost,” siger Christian Thoft.

Smartpage kort fortalt
Smartpage har specialiseret sig i e-commerce løsninger.

  • Smartpage er stærke i kombinationen mellem forretningsforståelse, brugerindsigt og integration.
  • Smartpage skaber kundeoplevelser på tværs af enheder, sprog og kanaler.
  • Smartpage er ekspert i implementering af integrerede e-commerce løsninger.

Smartpage hjælper virksomheder på tværs af mange forskellige brancher
Her er nogle eksempler:

Handelsvirksomheder (engroshandel og detailhandel): Legetøj og spil, sikkerhedsudstyr, home living, kosmetik, alkohol og drikkevarer, agro, kontorforsyning, fashion, energi, planter og frø, kæledyr og veterinært.

Produktion- og fremstillingsvirksomheder: Fashion (tøj, sko, smykker), plastkomponenter, hudpleje, køkken & møbler, maskiner, overvågning, filtre, fødevarer, bilindustri og medico.

Det er samtidig et vidnesbyrd om den udbredte digitalisering af erhvervslivet, og brugen af online salg.

Tre tendenser i fremtidens e-commerce:

  • Fokus på den totale kundeoplevelse - fra tanke om køb til rent faktisk at stå med produktet i hånden.
  • Stamdata på kunden bliver afgørende i fremtiden, men også produktdata bliver nøglen til succesfuld e-commerce.
  • Automatisering af alle processer i virksomheden, der har berøring med og indflydelse på e-commerce data og vareflow. 

MEST LÆSTE