Sponseret indhold

Forretningsforståelse og den totale kunderejse er rød tråd for e-commerce konsulenthus

Anders Ebdrup. CEO og stifter af Smartpage.

Af:

Smartpage hjælper virksomheder med at forbedre kundeoplevelsen. Forretningsforståelse og IT-værktøjer går hånd i hånd.

Man skulle tro, at en IT-konsulent som det første begynder at diske IT-værktøjer på bordet. Men det er ikke tilfældet for e-commerce konsulenthuset Smartpage A/S. ”Vi starter ikke med straks at tænke konkrete IT-løsninger. Vi begynder et andet sted. Vi starter med at sætte os grundigt i kundens sted. Det allerførste vi gør, er at forstå kundens forretning og hvordan virksomheden skaber værdi for sine kunder,” siger Anders Ebdrup, CEO og stifter af Smartpage, og fortsætter:

”Og hvis jeg må være lidt ubeskeden, så siger kunderne, at vi er hurtige til at forstå forretningen.” Smartpage har som filosofi, at en forbedret kundeoplevelse er en vigtig nøgle til succes. Og det handler især om at få digitaliseret og automatiseret en masse processer, som slutteligt gerne skulle resultere i både bedre toplinje og bundlinje.

Ser på alle aspekter af kunderejsen
”Vi ser på alle aspekter af kunderejsen. Lige fra en reklame til at komme ind på hjemmesiden, til trin i købskæden, lagerstyring, transport af vare, til after sales og opfølgende nyhedsbreve etc. Vi understøtter hele værdikæden,” understreger Anders Ebdrup.

Christian Thoft, digital forretningskonsulent ved Smartpage, supplerer:

”Det er et komplekst samspil mellem mange forskellige redskaber i den digitale værktøjskasse. Vi skal sikre, at forskelligartede systemer kan blive bundet sammen og understøtte hinanden. Her må vi analysere og forstå kundens forretning, før vi gør anbefalinger om valg af de specifikke værktøjer,” forklarer Christian Thoft.

En meget vigtig komponent i digitaliseringen handler om indsamling, visning og brug af data. Det muliggør personaliserede visninger og større sandsynlighed for en positiv købsbeslutning, som casen med Philipson Wine illustrerer.

”Med den rigtige indsamling og brug af data, kan virksomheden give sine værdikæder, omsætning og indtjening et ordentligt boost,” siger Christian Thoft.

Smartpage kort fortalt
Smartpage har specialiseret sig i e-commerce løsninger.

  • Smartpage er stærke i kombinationen mellem forretningsforståelse, brugerindsigt og integration.
  • Smartpage skaber kundeoplevelser på tværs af enheder, sprog og kanaler.
  • Smartpage er ekspert i implementering af integrerede e-commerce løsninger.

Smartpage hjælper virksomheder på tværs af mange forskellige brancher
Her er nogle eksempler:

Handelsvirksomheder (engroshandel og detailhandel): Legetøj og spil, sikkerhedsudstyr, home living, kosmetik, alkohol og drikkevarer, agro, kontorforsyning, fashion, energi, planter og frø, kæledyr og veterinært.

Produktion- og fremstillingsvirksomheder: Fashion (tøj, sko, smykker), plastkomponenter, hudpleje, køkken & møbler, maskiner, overvågning, filtre, fødevarer, bilindustri og medico.

Det er samtidig et vidnesbyrd om den udbredte digitalisering af erhvervslivet, og brugen af online salg.

Tre tendenser i fremtidens e-commerce:

  • Fokus på den totale kundeoplevelse - fra tanke om køb til rent faktisk at stå med produktet i hånden.
  • Stamdata på kunden bliver afgørende i fremtiden, men også produktdata bliver nøglen til succesfuld e-commerce.
  • Automatisering af alle processer i virksomheden, der har berøring med og indflydelse på e-commerce data og vareflow. 

Seneste nyt

home-insurance-and-real-estate-appraisal-ideas
Ny analyse: Næsten en ud af fem ejendomsvurderinger på erhverv er sat for højt
Business Park
Global handelskrig kan skabe nyt boom for logistikejendomme
AdobeStock_455980123
Strategisk arbejde understøtter biodiversiteten
solveigtingey_larsmathiasen
Ældreboliger og seniorboliger – er de en misforståelse?
2. esg
JLL og EDC Poul Erik Bech klar til at udarbejde ESG-rapporter på erhvervsejendomme

Mest læste på BusinessReview.dk

Bæredygtighedsdokumentation 4
Bæredygtighedsdokumentation af byggeri er kun toppen af isbjerget
Peter Oestergaard
Teknologi løfter den hybride arbejdsplads, men vi må ikke glemme mennesket
COLOURBOX26945886
Den grønne omstilling - også transportsektorens ansvar
1-Richmond spisebord
ILVA præsenterer to stiluniverser
Bruun Hjejle
Ejendomsadvokaten: Eksklusivitetsaftaler i transaktioner af fast ejendom
Processed with VSCO with a6 preset
Pentabase smed alt og gik fra cancer-diagnostik til Corona – så længe det er nødvendigt
SKO_billede
Ejendomsadvokaten: Omsættelighedsbegrænsninger i ejendomstransaktioner
mockup-of-a-young-man-holding-an-iphone-11-pro-2130-el1
Den ny betalingsapp Symblepay passer på dine penge, når du køber og sælger 
IMG_0414
Vi behøver ikke opfinde den dybe tallerken – Naturen har jo vist hvad der virker!
1
Lene Halse løfter køkken- og boligindretningen til nye højder

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...