Det vigtige virtuelle førstehåndsindtryk

Af:

Når virksomheder og organisationer afholder hybridmøder med deres kunder og samarbejdspartnere, har det stor betydning hvor god en oplevelse det har været for alle parter. Hvor bevidst er du om at efterlade et godt og professionelt indtryk af dig og dem du repræsenterer?

Der sker en massiv udvikling i de teknologier og produkter vi bruger til at kommunikere online: chat, samarbejde i delte filer, whiteboards og hybridmøder. Men én ting er produkternes funktioner og muligheder, noget andet er, hvor godt og succesfuldt det virker når det sættes op hos kunden. Der er mange faktorer at tage højde for, og de fleste mødelokaler er dårligt indrettet til hybridmøder. Vi skal ofte på bagkant forbedre lokalets beskaffenhed når det kommer til lys, akustik og møblering. Det er ofte meget low-tech, at forbedre lyden i lokalet, så dem i den anden ende hører dig bedre. De moderne mødelokale-osteklokker er ikke designet med den slags i tanke” indleder salgsdirektør Casper Juhl.

Som at være der selv
Covid-19 pandemien i 2020-22 tvang store dele af erhvervslivet til at reducere medarbejdernes rejseaktivitet og gå over til at afholde hybridmøder og online webinars. De værktøjer vi bruger som Teams eller Zoom skulle pludselig udbredes til millioner af mennesker, og nye funktioner skulle programmeres på rekordtid. Takket være de store investeringer som industrien foretog, har vi i dag rigtig gode muligheder for at erstatte eller kombinere vores møder til at være hybride, hvor lyd og billede er i en god kvalitet, og hvor vi kan holde ud at sidde i et timelangt møde.

”Udviklingen i de seneste 2-3 år har gjort kvalitetsprodukter mere tilgængelige, og det kommer alle til gode, både private virksomheder, offentlige organisationer og NGO’er har nydt gavn af flere valgmuligheder og lavere priser end tidligere. Det har også været nødvendigt, fordi vi alle har det samme behov. Vi vil samarbejde på kryds og tværs af kontorer og hjem, ja – uanset hvor vi befinder os, så skal det være let og intuitivt. Det er blevet en konkurrenceparameter, at jobsøgende vælger arbejdspladser til, hvis de får den fleksibilitet i deres arbejde som de nu forventer. Tendensen vi ser lige nu, er behovet for samvær med kollegerne, muligheder for at dyrke de sociale relationer på arbejdspladsen, og at det er af den grund medarbejdere møder ind på kontoret. Vores kunder efterspørger løsninger, hvor dem på kontoret kan hilse på dem som er hjemme og omvendt vha. en virtuel lounge. Det skal være spontant og uformelt. Det skal nedbryde de fysiske grænser” forklarer løsningsarkitekt Claus R. Thomas.

Tingene skal passe sammen
Én ting som både Casper Juhl og Claus R. Thomas fremhæver flere gange, er vigtigheden i at finde den rigtige løsning til behovet. Fx har man I undervisning brug for en touchskærm. I auditorier er det nødvendigt med avancerede lydsystemer og flere kameraer. Og i almindelige mødelokaler skal det sikres at højttalere og mikrofoner er dimensioneret korrekt ift. Antal kvadratmeter og personer. 

”I designet af AV-løsninger indgår en hel del forberedelse, hvor vi bruger billeder, diagrammer og plantegninger til at bestemme placering af udstyr og installationskablernes føringsveje. Når vi får mulighed for at bringe de væsentlige parametre i spil, medfører det gode lange kundeforhold, fordi de stoler trygt på vores ekspertise og rådgivning. Et værdifuldt samarbejde går altid begge veje”, fortæller Casper Juhl.

Professionel rådgivning giver succes
Enhver kan købe consumer AV-udstyr online, men kun en professionel AV-forhandler kan skabe den gode sammenhængende oplevelse, og give en løbende service – som sikrer at investeringen giver det forventede afkast. Vi har alle oplevet at ringe teknik hurtigt kan ødelægge et møde, fordi det er laveste fællesnævner der afgør udfaldet for vores overordnede mødeoplevelse, og derfor skal bundniveauet hæves i hybridmøderne. 

”Hvis man ønsker at opnå den maksimale værdi af sit hybridmøde, er man nødt til at være ligestillet – at alle deltagere i mødet, skal opleve det kvalitativt lige godt og gerne som var de i samme fysiske lokale” fastslår Claus R. Thomas afslutningsvis.

  • 5 afdelinger i København, Odense, Kolding, Aarhus og Aalborg
  • Ældste afdeling etableret i 1997
  • Mere end 190 medarbejdere på landsplan
  • Egne service- og installationsteknikere samt produktspecialister
  • Certificerede medarbejdere
  •  Specialister i audio- og videoløsninger
  • Eneleverandør på SKI-aftale 50.70 (AV-aftalen) samt godkendt leverandør til det dynamiske indkøbssystem på SKI-aftale 02.70

Hvorfor vælge AV CENTER?

  • En kompetent partner som løfter selv de sværeste opgaver.
  • Rådgivning baseret på mange års erfaring.
  • Produktspecialister som hjælper med korrekt implementering af løsninger.
  • Undervisning af slutbrugere sikrer højere tilfredshed og anvendelse.

Læs mere på avcenter.dk

Seneste nyt

CBS20231204_1633
Fremtidens ledere i det maritime står stærkt med Blue MBA
IMG_3621
På forkant med global bæredygtighed og innovation
Danske Rederier Danske Rederier Anne ad
Kritisk infrastruktur i urolige tider
Helsinki
Ejendomsinvestorer i Norden lægger an til at øge investeringer, men…
christopher-elgaard-jensen-headshot-752x752
Investorer øjner merafkast i Københavnske boligejendomme

Mest læste på BusinessReview.dk

Technologist using laptop for entering test results while sitting in the lab. In background his assistant testing cosmetic products
Life science-branchen er et væksteventyr, men mangel på medarbejdere truer i horisonten
Steffen Bang Olsen Kromann Reumert frit med redt hår
Ejendomsadvokaten: AFSTÅELSESRET OG : ”CHANGE OF CONTROL”-KLAUSULER I ERHVERVSLEJEKONTRAKTER
CPH Pulse 1
Strikse bæredygtighedskrav til både lejer og udlejer ved nyt markant kontorprojekt i København
Fried rice salat med grillede peberfrugter
Havre er en superfood
Foto 260225
Boligkvarteret: Sådan sikrer du dit boligkøb med køberrådgivning
Forside Stine-small (1)
Tværfaglige kompetencer afgørende for at udnytte potentialet i AI
Strand_03
Københavns nye kreative eventcenter indbyder til møde
134795-01-XXL
VELUX om energirenoveringer: ”Husk nu at bygninger er til for mennesker!”
1-C038.462.16.037
Et lille stykke urhistorie
Søren-Damgaard-(SD)
Betydningen af forkøbsret og hjemfaldspligt ved ejendomstransaktioner

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...