Det vigtige virtuelle førstehåndsindtryk

Af:

Når virksomheder og organisationer afholder hybridmøder med deres kunder og samarbejdspartnere, har det stor betydning hvor god en oplevelse det har været for alle parter. Hvor bevidst er du om at efterlade et godt og professionelt indtryk af dig og dem du repræsenterer?

Der sker en massiv udvikling i de teknologier og produkter vi bruger til at kommunikere online: chat, samarbejde i delte filer, whiteboards og hybridmøder. Men én ting er produkternes funktioner og muligheder, noget andet er, hvor godt og succesfuldt det virker når det sættes op hos kunden. Der er mange faktorer at tage højde for, og de fleste mødelokaler er dårligt indrettet til hybridmøder. Vi skal ofte på bagkant forbedre lokalets beskaffenhed når det kommer til lys, akustik og møblering. Det er ofte meget low-tech, at forbedre lyden i lokalet, så dem i den anden ende hører dig bedre. De moderne mødelokale-osteklokker er ikke designet med den slags i tanke” indleder salgsdirektør Casper Juhl.

Som at være der selv
Covid-19 pandemien i 2020-22 tvang store dele af erhvervslivet til at reducere medarbejdernes rejseaktivitet og gå over til at afholde hybridmøder og online webinars. De værktøjer vi bruger som Teams eller Zoom skulle pludselig udbredes til millioner af mennesker, og nye funktioner skulle programmeres på rekordtid. Takket være de store investeringer som industrien foretog, har vi i dag rigtig gode muligheder for at erstatte eller kombinere vores møder til at være hybride, hvor lyd og billede er i en god kvalitet, og hvor vi kan holde ud at sidde i et timelangt møde.

”Udviklingen i de seneste 2-3 år har gjort kvalitetsprodukter mere tilgængelige, og det kommer alle til gode, både private virksomheder, offentlige organisationer og NGO’er har nydt gavn af flere valgmuligheder og lavere priser end tidligere. Det har også været nødvendigt, fordi vi alle har det samme behov. Vi vil samarbejde på kryds og tværs af kontorer og hjem, ja – uanset hvor vi befinder os, så skal det være let og intuitivt. Det er blevet en konkurrenceparameter, at jobsøgende vælger arbejdspladser til, hvis de får den fleksibilitet i deres arbejde som de nu forventer. Tendensen vi ser lige nu, er behovet for samvær med kollegerne, muligheder for at dyrke de sociale relationer på arbejdspladsen, og at det er af den grund medarbejdere møder ind på kontoret. Vores kunder efterspørger løsninger, hvor dem på kontoret kan hilse på dem som er hjemme og omvendt vha. en virtuel lounge. Det skal være spontant og uformelt. Det skal nedbryde de fysiske grænser” forklarer løsningsarkitekt Claus R. Thomas.

Tingene skal passe sammen
Én ting som både Casper Juhl og Claus R. Thomas fremhæver flere gange, er vigtigheden i at finde den rigtige løsning til behovet. Fx har man I undervisning brug for en touchskærm. I auditorier er det nødvendigt med avancerede lydsystemer og flere kameraer. Og i almindelige mødelokaler skal det sikres at højttalere og mikrofoner er dimensioneret korrekt ift. Antal kvadratmeter og personer. 

”I designet af AV-løsninger indgår en hel del forberedelse, hvor vi bruger billeder, diagrammer og plantegninger til at bestemme placering af udstyr og installationskablernes føringsveje. Når vi får mulighed for at bringe de væsentlige parametre i spil, medfører det gode lange kundeforhold, fordi de stoler trygt på vores ekspertise og rådgivning. Et værdifuldt samarbejde går altid begge veje”, fortæller Casper Juhl.

Professionel rådgivning giver succes
Enhver kan købe consumer AV-udstyr online, men kun en professionel AV-forhandler kan skabe den gode sammenhængende oplevelse, og give en løbende service – som sikrer at investeringen giver det forventede afkast. Vi har alle oplevet at ringe teknik hurtigt kan ødelægge et møde, fordi det er laveste fællesnævner der afgør udfaldet for vores overordnede mødeoplevelse, og derfor skal bundniveauet hæves i hybridmøderne. 

”Hvis man ønsker at opnå den maksimale værdi af sit hybridmøde, er man nødt til at være ligestillet – at alle deltagere i mødet, skal opleve det kvalitativt lige godt og gerne som var de i samme fysiske lokale” fastslår Claus R. Thomas afslutningsvis.

  • 5 afdelinger i København, Odense, Kolding, Aarhus og Aalborg
  • Ældste afdeling etableret i 1997
  • Mere end 190 medarbejdere på landsplan
  • Egne service- og installationsteknikere samt produktspecialister
  • Certificerede medarbejdere
  •  Specialister i audio- og videoløsninger
  • Eneleverandør på SKI-aftale 50.70 (AV-aftalen) samt godkendt leverandør til det dynamiske indkøbssystem på SKI-aftale 02.70

Hvorfor vælge AV CENTER?

  • En kompetent partner som løfter selv de sværeste opgaver.
  • Rådgivning baseret på mange års erfaring.
  • Produktspecialister som hjælper med korrekt implementering af løsninger.
  • Undervisning af slutbrugere sikrer højere tilfredshed og anvendelse.

Læs mere på avcenter.dk

Seneste nyt

Foto bre051224
AKF vinder Årets Bæredygtighedspris 2024 🔊
bre281124
Ejendomme
Køhlers Have
Boligbyggeriet ser ud til at komme op i tempo igen
Winners gold trophy with golden star confetti
Årets vindere af ejendomsbranchens priser er fundet
default
Kopenhagen Furs tidligere hovedsæde i Glostrup til salg for 630 mio. kr.

Mest læste på BusinessReview.dk

bre141124
Ejendomme
Stationsparken-in-Glostrup_lowres
3 hurtige
Reg_compliance_article
Etisk markedsføring: Reglerne for markedsføring af lægemidler
Jabra Evolve2 55 female working in office listening to a call boom arm up_ Large CMYK
Stemmen –arbejdsdagens nye nøgleværktøj
DSCF6432-tryk
KLIFO satser stort på området for medicinsk udstyr
man-273635_1920
Onboarding i en coronatid: Efter en måned har Bo endnu ikke mødt sine nye kolleger
_DSC7782
Danmarks største batteri
Portræt Adm direktør i Dansk Erhverv BNrian Mikkelsen
Vi kan leve af sundhed i Danmark
1
Brobizz viser vejen i Europa
Ikanobolig_Rene_0003_high frit--
Ejendomsudvikleren: Social bæredygtighed er blevet et nyt omdrejningspunkt for boligudvikling

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...