Sponseret indhold

Dansk App sikrer bedre data og øger produktiviteten

Af:

Alle virksomheder kæmper med at holde styr på kontaktdata til kunder, forretningsforbindelser, leverandører og andre eksterne partnere. Og ikke mindst at holde dem opdateret. Det er ikke bare tidskrævende, det kan også være i direkte konflikt med lovgivningen.

”Stinto opstod fordi, vi undrede os over, at den gængse måde at udveksle kontaktinformation på, var med trykte papkort i en verden hvor vores kalender, kørekort,  betalingskort og alt andet vi skal bruge i dagligdagen allerede ligger på vores telefon. At en digital løsning også er oplagt i en verden præget  af virtuelle møder og fysisk distance, er selvfølgelig bare blevet mere tydeligt det seneste års tid.” siger Kåre Sand, der er medstifter i Stinto.

Omdrejningspunktet er et intelligent visitkort, der ikke blot formidler kontakt data, men også sikrer, at når ens kontaktinformation ændres, så opdateres det automatisk hos alle, man tidligere har delt sit kort med. 

“I dag arbejder vi sammen med virksomheder af alle størrelser – på tværs af brancher og landegrænser. Fra enkeltmandsvirksomheden til enterprise-segmentet ser vi, at virksomhederne er udfordret på datakvaliteten. De er gode til at skaffe nye kontakter, men kæmper med at opdatere den voksende mængde af gammel data. Og det er der Stinto kommer ind i billedet.”

Kom spildtid til livs
Dårlig data findes alle steder – bare tænk på din egen telefonbog. Det findes også i din virksomhed, men her er det ikke kun én person, det generer. Det er alle, der er afhængige af valid data, for at kunne udføre deres arbejde effektivt. 

“De ændringer, som medarbejdere dagligt foretager manuelt i diverse systemer, er ikke bare et irritationsmoment. I flere virksomheder svarer tidsforbruget faktisk til fuldtidsstillinger, der ikke laver andet end at opdatere stavefejl, adresseændringer mv. Det er jo et voldsomt tidsspild, som i stedet kunne være blevet brugt på at få virksomheden til at vokse,” siger Lasse Garby, der er CCO i Stinto, og som dagligt er i kontakt med mange af virksomhedens kunder.

Med den hastighed verden ændrer sig, er det umuligt at opretholde kvalitet i sin data, hvis alt skal opdateres manuelt. Tænk bare på, hvor ofte du læser på Linkedin, at en person har skiftet job, og dermed email. I princippet betyder den lille ændring, at nu skal mailadressen ændres manuelt i hundredvis af systemer. Med Stinto er denne proces vendt på hovedet. For her er det kun personen, der skifter job, som skal opdatere sin nye email. Det gøres simpelt og hurtigt i app’en, og så ændres det øjeblikkeligt i alle systemerne. Platformen sikrer ikke kun adgang til data, der automatisk holdes opdateret, men eliminerer mængden af forældet eller ubrugelig  data, der både kræver tid og penge at vedligeholde og genfinde. Og for mange virksomheder er det ikke de eneste problemer, der opstår som følge af forældet data.

“Man spilder ganske enkelt sine ansattes tid, når de skal bruge tid på at verificere kontaktdata for at sende en faktura, ringe ud til kunder eller at marketing e-mails bouncer. Og man spilder faktisk også sine kunders tid ved at påføre dem et unødigt tids- og ressourceforbrug, når de skal verificere din kontaktdata” siger Kåre Sand.

Bedre kvalitet og mere effektivitet
For mange virksomheder er opgaven med at holde kontaktdata løbende opdateret en noget nær umulig opgave. 

“De fleste kender problemet med, at man har indsamlet kontaktdata igennem mange år. De ligger som visitkort i en skuffe, andre på mobilen og andre igen har fundet vej til firmaets database. Netop fordi store mængder af virksomhedernes kontaktdata er spredt på forskellige platforme er det uoverskueligt at holde alt opdateret. Derfor har de brug for Stinto,” siger Lasse Garby, og slår samtidig fast, at det for Stinto er afgørende, at arbejdet med at opdatere data gøres så enkelt som muligt.

“Grundfilosofien bag Stinto er, at data kun skal opdateres én gang og ét sted; ved kilden. Gør man det, er alting automatisk opdateret i real-time hos alle, man har delt sin gamle kontaktdata med.”

Lasse Garby taler også om den tidsbesparelse, der for mange virksomheder vil være i en digital løsning til deres kontaktdata, og samtidig ser han store fordele i det faktum, at med Stinto bliver kontaktdata i virksomheden, når en medarbejder skifter job.

“Vi hører ofte, at virksomheder opfordrer medarbejdere til at connecte med nye kontakter på sociale platforme. Problemet er blot, at hvis en medarbejder forlader virksomheden, så forsvinder kontakten med dem, da de jo ligger på medarbejderens private konto, og typisk ikke er delt med virksomheden. Den udfordring har Stinto løst, sådan at kontaktinformation nemt deles både med den enkelte medarbejder og med virksomheden.”  

Sikkerhed frem for alt
Èn af de helt store elefanter i lokalet for enhver virksomhed, der ligger inde med store mængder data, er spørgsmålet om GDPR, og om hvorvidt man overholder eller overtræder lovgivningen på området. Overtræder man loven, kan der falde store bøder af, og ens image kan lide stor skade.

“Sidste år registrerede Datatilsynet 18.000 overtrædelser i forbindelse med GDPR-lovgivningen, og det beviser jo med al tydelighed, at rigtig mange virksomheder er bagud, når det kommer til at være compliant. Og det er et kæmpe problem,” siger Lasse Garby.

Samtidig er han overbevist om, at danske virksomheder aktivt forsøger at leve op til lovgivningen, men at datasættene i mange virksomheder har vokset sig uoverskueligt store, og at oprydnings- og kategoriserings arbejdet derfor trækker i langdrag mange steder.

“Vi ser, at op mod 70% af europæiske virksomheder stadig ikke har fået automatiseret deres arbejdsgange i overensstemmelse med GDPR-reglerne. Med Stinto kommer man et stykke af vejen, da al data, der ikke længere skal bruges, kan slettes fuldt og helt. Der kommer ikke til at ligge noget tilbage, når det først er slettet,” siger Lasse Garby.

Han fortæller også, at Stinto oplever en støt stigende efterspørgsel på deres løsning, og at de allerede nu er aktive i over 40 lande over hele verden. Èn af grundene finder han især i det faktum, at Stinto aldrig sælger data videre til tredjepart, og at både personen og virksomheden derfor oplever total sikkerhed, når de indgår et samarbejde med Stinto.

“Rigtig mange, både privatpersoner og virksomheder, er blevet meget opmærksomme på, at deres personlige data netop er deres egne og ikke andres. Det skal ikke sælges til tredjepart, med mindre man selv giver lov til det. Hos os, der er brugernes data i sikkerhed. De bliver ikke solgt videre, og de kan slettes når som helst med et klik i app’en.”

Dårlig data forurener – ikke bare IT-systemer
Tror man, at en øget digitalisering af virksomhedens kontaktdata kun er godt i forhold til compliance og datamængder, så tager man fejl. Digitalisering og generel oprydning i databaserne er også godt for planeten på flere måder.

Medstifter Kåre Sand fortæller, at flere kunder går over til Stinto, netop når de står overfor at skulle genbestille visitkort til hele virksomheden. De sidste par måneder har Stinto haft flere eksempler, hvor en ændring af logo, firmanavn eller kontoradresse har fået virksomheder til at genoverveje, hvorvidt de vil trykke nye fysiske visitkort til de ansatte.

“Brugen af Stinto fører til lavere totalomkostninger for vores kunder. Derudover kan de fleste godt se, at trykte papkort ikke sender noget godt signal når man i øvrigt arbejder med målsætninger for digitalisering og bæredygtighed i sin organisation, siger Kåre Sand og opsummerer 

“At bruge Stinto er således godt for firmaets datakvalitet og GDPR. Det er et godt og nemt digital signal at sende, det er godt for miljøet og ikke mindst er det billigere. Vi ser firmaer som er i stand til hurtigt at beslutte sig, men også firmaer hvor en relativt simpel beslutning går i “udvalg”. Det er der faktisk ikke behov for. Stinto er utrolig nemt at implementere og helt risikofrit. På den måde er det måske en meget god indikation for, hvor omstillingsparat en virksomhed reelt er”. 

Det får din virksomhed med Stinto

Automatiser data policies

GDPR-meddelelser sendes, når de føjes til CRM.

Markedsføringstilladelse kan hentes fra nye kontakter. Ændringer i policy kan opdateres med et enkelt klik.

CRM / ERP-integrationer

Stinto kan nemt integreres med alle større CRM- og ERP-systemer.

Undgå forkerte kontaktdata

Realtids opdateringer, når en forbindelse ændrer kontaktdata.

Ingen dubletter.

Synkronisering på tværs af platforme.

Læs mere på www.stinto.dk

Seneste nyt

grøntech121224
Grøn Tech
ejendomme121224
Ejendomme
Blurry factory
Fra krav til konkurrencefordel: Digitale værktøjer styrker mindre virksomheder i den grønne omstilling
271124_EDC_102820 - Kopi
Forventningerne bobler: Stor optimisme blandt investorer i ejendomsbranchen i 2025
Energy storage power station, solar power station and wind power station at sunrise
Den danske elforsyning er under pres! Batterilagringssystemer kan sikre forsyningssikkerheden

Mest læste på BusinessReview.dk

bre141124
Ejendomme
Stationsparken-in-Glostrup_lowres
3 hurtige
Jabra Evolve2 55 female working in office listening to a call boom arm up_ Large CMYK
Stemmen –arbejdsdagens nye nøgleværktøj
img_2823
Effektiv ledelsessparring og rådgivning med redskaber, der fungerer – også når konsulenten er gået
IMG_0424
Bæredygtige træbroer boomer over hele landet
637195393865421547
IVECO lancerer opsigtsvækkende stemmestyret førerassistent til lastbilchauffører
Reg_compliance_article
Etisk markedsføring: Reglerne for markedsføring af lægemidler
_J3I5661
Kunstig intelligens hjælper med at optimere kommunal sagsbehandling i byggesager
febiyan-v2_jzz7IwD8-unsplash
2021 - et rekordår for M&A-markedet 
image001--
Blue Board Leadership Programme is launched to buoy maritime industry response to global challenges

Det samme sæt data på alle platforme

Med Stinto har alle dine teams adgang til de samme kontakt data af høj kvalitet. Via en enkel proces digitaliseres kontakter, og der oprettes en live forbindelse mellem personen og din virksomhed, hvilket gør dataene opdaterede i realtid uden medarbejderindblanding. 

Medarbejdere kan stole på at e-mails, 

kontoradresser mv altid er opdateret.

Alle medarbejdere har adgang til korrekte kontaktdata på alle platforme

Automatiseret håndtering af opdatering af kontaktdata

Læs også

Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
”Det har altid været et ønske i vores organisation at tilbyde en løsning, hvor arbejdstagere kan få deres penge med det samme efter...
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
I Dansk Industri´s B2B e-commerce analyse ses det, at nye bæredygtige trends for alvor slår igennem, når de professionelle danske indkøbere...
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
Når vi klikker ”køb nu” på en webshop, forventer vi, at varen hurtigt og effektivt lander på vores dørtrin. Men bag den simple handling...