Sponseret indhold
Dandomain: Vær ikke bange for at kaste dig ud i en webshop
Anders Eiler, salgsdirektør hos Dandomain
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

At have en webshop bliver mere og mere essentielt for forretninger. Det kan virke uoverskueligt at komme i gang, men sådan behøver det ikke at være.

At verden bliver mere og mere digital er vist ikke gået nogens næse forbi. At købe alverdens varer med et enkelt klik er blevet noget, som de fleste af os gør med større og større selvfølgelighed.  Dog kan det at starte en webshop godt være en stor mundfuld, både hvis man er nybegynder eller hvis man har drevet forretning i mange år. Det vigtigste er at finde ud af, hvor ens styrker og svagheder ligger.

”Man ikke skal være bange for at starte en webshop, for det behøver ikke være så svært, som det måske kan virke set udefra. Det vigtigste man skal gøre, det er at sætte sig ned og lægge en plan for sig selv. Hvad er det, man vil med sin webshop? Er det ens primære beskæftigelse eller en sidegesjæft? Hvad er ens ambitionsniveau?” siger Anders Eiler, salgsdirektør hos Dandomain.

Han bakkes op af specialist i e-handel samme sted, Morten Valentin: ”Man bør have en rimelig ærlig snak med sig selv om, hvad man god til, og hvad man er knap så god til. Langt de fleste af dem, vi arbejder med, er sindssygt dygtige købmænd. Men for at være en god e-handelskøbmand, skal der også være styr på teknikken, og det er der, at vi kan tilbyde sparring, afklaring og opsætning.” 

En branche som er blevet voksen
Der er som sagt sket en del siden vi så småt begyndte at surfe på det verdensomspændende internet for omtrent 20 år siden. Tiden var mere simpel før i tiden, og som med overgangen fra teenage- til voksenlivet så byder sidstnævnte på flere udfordringer og ting at tage højde for.

”Lidt generaliserende kan man sige, at webshop og e-commercebranchen  er blevet voksen. Den har været i teenageårene i en del år. Startede man en webshop for 10 år siden, så var det supernemt. Du skulle have en aftale med Nets og med Post Danmark. Der var ikke andet. Men i dag er der mange flere spillere på markedet, så er det er blevet en større jungle at navigere i. Verden i dag er specialiseret. Der er ikke en løsning, som passer til alle. Samtidig stiller kunderne tårnhøje krav i dag, og kampen om konverteringerne på nettet derude er rigtig hård,” siger Morten Valentin.

Månedlig husleje med det hele inkluderet
Dandomain er en af nordens største spillere, når det kommer til webshops. 200 medarbejdere i Danmark håndterer over 6000 webshops i Danmark, Sverige og Norge. Modellen er grundlæggende ens, men tilpasses efter kundens behov. Forretningerne som benytter sig af Dandomains løsninger svinger fra små hobbyprojekter til store virksomheder med omsætning på den gode side af 100 millioner kroner. Prisen afhænger af, hvor på denne skal ens forretning befinder sig.

”Den billigste løsning som vi tilbyder, ligger på 189 kroner om måneden. Alt det tekniske og support er med i huslejen.  Vi kan levere en samlet løsning. Du køber en løsning, og så får du alt hvad du skal bruge for at drive din webshop. På den måde kan vores kunder bruge tiden på det, som de er bedst til,” fortæller Anders Eiler.

Hvis der endelig skulle opstå et behov som Dandomain ikke kan opfylde, så har de i omegnen af 50 samarbejdspartnere som de kan trække på. 

Fremtiden skal være nem
Nu er det jo som bekendt svært at spå om fremtiden, men både Anders Eiler og Morten Valentin tør godt kigge i krystalkuglen. Der er nemlig et par tendens er som man begynder at kunne se konturerne af.

”I fremtiden kommer vi til at se en mere glidende overgang mellem de forskellige kanaler. Altså mellem den fysiske butik og webshoppen. Desuden vil vi se teknologi som eksempelvis gør det muligt at prøve en skjorte via sit webkamera inden man køber den online. På den måde bliver brugeroplevelsen endnu mere vigtig end den er i forvejen. Det skal være nemt hele vejen rundt. Det er også grunden til at MobilePay står for over halvdelen af alle onlinebetalinger i Danmark.,” vurderer Anders Eiler.

Morten Valentin er enig og spår at oplevelsen af at tage en shoppingtur på Strøget i fremtiden bliver kombineret med onlinehandel. ”Jeg kunne godt forestille mig, at de fysiske butikker i fremtiden kommer til at fungere mere som showrooms med selvbetjeningsterminaler, hvor man handler direkte i webshoppen. På den måde kan forretningerne spare lagerplads på de dyre adresser,” slutter han.

DanDomain er historien om tre nørder, der hjalp vennerne med at få deres idéer ud på nettet. To vennetjenester blev til fem, fem blev til tredive, og det stod hurtigt klart, at god service var nøglen til en god forretning.

En halv million registrerede domæner senere handler DanDomain stadig om det samme. At hjælpe vores kunder til at få deres idéer ud på nettet. At hjælpe idéer til at blive succeser. At hjælpe succeser med at bevare overblikket.

Læs mere på www.dandomain.dk

MEST LÆSTE