PR-foto

EDC International henter chef til internationale relationer i udenrigstjenesten

I en tid, hvor der mangler arbejdskraft, er det mere vigtigt end ellers, at man tænker over, hvordan man kan få mest muligt ud af sine kompetencer i den sidste del af ens arbejdsliv. 56-årige Anders Garly Andersen viser i den grad vejen. Han har haft en lang karriere i diplomatiet, men nu er han udnævnt som ny international relations manager i EDC International Poul Erik Bech.

Anders Garly Andersens karriere inkluderer en række lederstillinger i udlandet i regi af Udenrigsministeriet og EU. Senest som deputy head of mission i EU’s grænsemission i Libyen, og inden da bl.a. som souschef og senere ambassadør på danske diplomatiske repræsentationer i Thailand, Etiopien og Mali, oplyses det i en pressemeddelelse.

“Med min alder og erfaring var det for mig tid til at prøve et nyt, anderledes arbejdskapitel. Hvis jeg ville tage endnu en tørn i udlandet, var jeg bange for, at det ville blive for sent at lave et karrieskift mod det private erhvervsliv, som jeg har savnet siden, jeg forlod det for et par årtier siden. Jeg har således ledt efter den rette udfordring, hvor jeg kan bruge min internationale ballast og netværk inden for et nyt område. Den udfordring har jeg fundet hos EDC International Poul Erik Bech, hvor jeg glæder mig enormt til at komme i gang i en ny branche,” udtaler Anders Garly Andersen. Han uddyber:

”På det personlige plan har jeg de seneste tre år været ude alene i et højrisikoområde i udlandet, så det har også været vigtigt at komme tilbage til Danmark og familien. I mit virke ude og hjemme har det altid været centralt hurtigt at skabe og udvikle de rette relationer og netværk. De netværk vil jeg selvsagt fremover trække på, og så glæder jeg mig til at opbygge nye relationer i en ejendomsmæglerbranche, som jeg i den grad finder interessant og udfordrende. Når det kommer til stykket, så minder diplomati og erhvervsmæglerbranchen nok en hel del om hinanden – det handler grundlæggende om mennesker, der mødes og skaber løsninger med udgangspunkt i en fællesmængde af interesser og drømme.”

PR-foto

Fond sælger hotelejendommen Comwell Køge Strand til AKF

Endnu en hotelejendom skifter hænder: Det ikoniske Comwell Køge Strand Hotel, tidligere kendt som Hotel Hvide Hus og opført af tømrermester Aage V. Jensen, har siden 1992 været en betydningsfuld ejendom under Aage V. Jensens Fonde. Men nu er det slut. Ejendommen, der siden 2013 har været drevet af den danskejede hotelkæde Comwell Hotels, er blevet erhvervet af ejendoms- og udviklingsselskabet AKF, der i fortsat samarbejde med Comwell vil drive hotellet og bidrage til dets videre udvikling. Det oplyser Colliers, der har formidlet handlen, i en pressemeddelelse. 

”Comwell Køge Strand er fondens eneste tilbageværende hotelejendomsinvestering, og vi er glade for at overdrage ejendommen til nye, professionelle ejere, som i samarbejde med Comwell kan videreudvikle hotelvirksomheden. Vi takker samtidig Comwell for et rigtigt godt samarbejde i de ti år, hvor Comwell har stået for driften af hotellet,” udtaler Mette Skov på vegne af Aage V. Jensen Fonde.

Med sine 127 værelser, møde-, selskabs- og konferencefaciliteter og beliggenheden tæt på vandet og grønne områder er hotellet et væsentligt aktiv for både Køges borgere og erhvervsliv.

”Vi er begejstrede for at have fået muligheden for at erhverve Comwell Køge Strand, der er en både attraktiv og velplaceret hotelejendom. Med købet ser vi også frem til at styrke vores langvarige samarbejde med Comwell. Vi glæder os til i fællesskab at forme en spændende fremtid for Comwell Køge Strand og bidrage til den videre succes, udvikling og positive indvirkning på både gæster og byen Køge,” udtaler Ino Dimsits, adm. direktør i AKF.

Aage V. Jensens Fonde blev rådgivet af Donatzky Advokater, Grant Thornton og KHR, mens Accura og Norconsult var rådgivere for AKF. Comwell var repræsenteret af NT Advokater.

Visualiseringen er stillet til rådighed af KFI Erhvervsdrivende Fond

KFI sætter sig på butikslivet i nyt kvarter på Valby Maskinfabrik

KFI Erhvervsdrivende Fond har erhvervet 11 erhvervslejemål i stueetagen i en ejendom med adresser på Pakkerivej, Vester Fabriksvej og Vigerslev Allé i Valby. Det oplyser fonden i en pressemeddelelse.

De 11 erhvervslejemål på i alt 5000 kvm. omfatter blandt andet en Netto og en REMA 1000-butik. Butikkerne ligger i stueetagen på boligejendomme, der de senere er opført i kvarteret – kendt som Valby Maskinfabrik. Samtidig er KFI ved at færdiggøre opførelsen af en større ejendom på hjørnet af Vigerslev Allé og Gl. Køge Landevej ud til Toftegårds Plads i Valby (billedet). Den er på i alt 9200 kvm, fordelt på 77 lejelejligheder og en Meny-butik i stueplan. Meny åbner den 15. marts 2024, og lejerne flytter ind 1. april. Der lå også en Meny i den ejendom, der blev revet ned for at give plads til den, som nu er tæt på at stå færdig. De to ejendomme er opført i samme stil og materialer og fremstår udadtil som en helhed.

”Opkøbet af erhvervslejemålene i naboejendommen passer perfekt ind i vores strategi om at investere i og sikre beliggenheder i ejendomme med selvstændige købmænd. Vi står selv for administration, drift og vedligehold af de to naboejendomme, og derfor er der også en række synergier ved købet”, udtaler adm. direktør i KFI, Terje List.

Købsprisen ligger i niveauet 150 mio. kr. Det er to fonde under Core Property Management, der er sælger af erhvervslejemålene, som KFI har overtaget pr. 1. januar 2024.

”De to fonde er specialiserede indenfor boligudlejning. Vi har udviklet ejendommen med henblik på at frasælge erhvervsdelen til en bedre, langsigtet ejer. Det er det, der er sket nu,” siger Casper Elmelund Abild, der er adm. direktør og partner hos Core Property Management.

Købet af erhvervslejemålene i Valby er KFI´s andet, større opkøb indenfor de seneste 12 måneder. Den 1. april 2023 erhvervede KFI ejendommen Rotunden på Strandvejen i Hellerup. KFI arbejder under en vision om ”at styrke den frie købmands position”. Det skal forstås bredt, men det dækker over, at man sørger for, at der er gode butikslokaler til leje for de handlende, samt at man lejlighedsvist giver disse lejere en økonomisk håndsrækning. Det sidste blev f.eks. relevant, da energipriserne pludselig skød i vejret forrige år.

PODCAST

MEST LÆSTE