Hammerslag

Af:

Der er ingen krise i branchen for luksuriøse vintageure. Dette års internationale auktioner viser, at priserne på de helt exceptionelle ure bare stiger og stiger. Her får du nogle af højdepunkterne fra sommeren hos henholdsvis Phillips og Sothesby’s.

Phillips i førersædet
Auktionshuset Phillips er nok verdens førende, når det gælder eksklusive vintageure. Phillips afholder auktioner flere steder i verden, bl.a. Geneve, New York og her i juli måned i Hong Kong, hvor man solgte 263 af de 266 udbudte ure og opnåede en samlet omsætning på 14 mio. US$. Thomas Perazzi er leder af Phillips’ ur-afdeling i Asien, og han forklarede interessen således:

“I år har vi set overraskende stor international deltagelse ved vores auktioner. På auktionen i Hong Kong var der bydere fra 50 lande, der enten var til stede fysisk, via telefonen eller online, hvor hele 1.200 fulgte med – det er det højeste antal online bydere, vi nogensinde har set ved en asiatisk auktion”.

Sothesby’s følger trop
Også det store auktionshus Sothesby’s har fået øjnene op for potentialet i armbåndsure, og ved sommerens auktion – der pudsigt nok også lå i Hong Kong – opnåede man en samlet omsætning på 15. mio. US$, hvilket bringer årsomsætningen for vintageure op på hele 40 mio. US$. Sam Hines, der er leder Sothesby’s urafdeling, udtalte:

“Vi er glade for at se et stærkt urmarked i Asien. Vi oplevede en intens budkrig på et Rolex Lapis Lazuli Daytona, der endte med at gå seks gange over vurderingen, og derudover opnåede vi exceptionelt fine priser på en stribe moderne emner fra nogle af de uafhængige mærker. Det er dermed tydeligt, at der er stor efterspørgsel på luksusure, selv i disse krisetider”.

Seneste nyt

Foto BRE 240425
PODCAST: Er kontoret stadig relevant – eller skal det genopfindes?
Samsung-Mobile-Galaxy-XCover7-Pro-and-Galaxy-Tab-Active5-Pro-Ruggedized-Devices_dl3
Sikkerhed er ikke længere valgfrit: Sådan hjælper Samsung virksomheder med at leve op til de nye EU-krav
GlobalConnect network operations center
GlobalConnect investerer i AI-drevet platform for at revolutionere kundeoplevelsen
per_husted (1) - lav opløsing
Kunstig intelligens må aldrig blive et mål i sig selv
Natasha Saxberg, Sep 2021, IT, IT-branchen
EU vil opbygge et”AI-kontinent”

Mest læste på BusinessReview.dk

Legalhero--
Digitalisering og personlig service skal gå hånd i hånd
Peder Søgaard-Pedersen ny
Life science og biotek er en hjørnesten for et konkurrencedygtigt Europa
Billede 3
Bioneer definerer udviklingsprogrammer for de næste fire år
8Y9A1247
Digitalisering af kunderejsen skal bæres af mennesker og ikke systemer
1-IMG_7519_NY
Brian Lykke: Komiker, skuespiller – og ursamler
brooke-cagle-xcgh5_-QIXc-unsplash
Syv trends der ændrer fremtidens arbejdsplads
Carl Bro Haven copy
ATP Ejendomme deler erfaringer om genanvendelse af byggematerialer
Blue_Capital_24052022_2
EJENDOMSINVESTERINGS-RÅDGIVEREN: BUTIKSEJENDOMME STIGER I VÆRDI

Læs også

1
Lene Halse løfter køkken- og boligindretningen til nye højder
Gennem 25 år har indretningsarkitekt og køkkendesigner Lene Halse tegnet personlige køkkener til luksusboliger i ind- og udland – ofte...
_GR87683
VI EJER 5 FANTASTISKE FERIEBOLIGER RUNDT OMKRING I EUROPA
21-5 er et ferieboligkoncept, hvor 21 familier sammen ejer 5 unikke ferieboliger. Ved at være flere ejere sammen får I mere for pengene....
Folkemødet 2019
Demokratiet hyldes i fire dage
Efter aflysning i 2020 og en coronatilpasset version i 2021, vender Folkemødet i 2022 tilbage med fuld kraft.  ”Vi er utroligt...