Sponseret indhold

IVECO lancerer opsigtsvækkende stemmestyret førerassistent til lastbilchauffører

Af:

IVECOs spritnye projekt, som er baseret på Amazon Web Services (AWS), sætter nye standarder for innovative tjenester for chauffører ved at indføre en stemmestyret tjeneste via Amazon Alexa.

IVECO, den verdensomspændende producent af busser og lette, mellemstore og tunge erhvervskøretøjer, tager føringen i Europa ved at bruge AWS’s maskinlæring og serverløse egenskaber samt Amazon Alexa for at lette chaufførernes arbejde.

Med denne innovative stemmestyrede tjeneste kan IVECO-chauffører blot ved brug af deres stemme styre ruteplanlægningen, kontrollere køretøjets vedligeholdelse og tilstand og anmode om kørselstips. Stemmestyringen kan også betjene de forskellige funktioner i førerhuset og øger dermed trafiksikkerheden, da chaufføren kan koncentrere sig om kørslen. Desuden hjælper det også chaufføren med at holde kontakt med IVECO-organisationen. 

Den nye stemmetjeneste, udviklet af IVECOs digitale team med støtte fra AWS Professional Services, bygger på Amazons innovative “working backward”-metode, som indgår i AWS’ Innovation Program. Derudover anvender tjenesten serverløse teknologier, maskinlæring, stemmestyring og sikkerhed fra AWS.

”Vi er virkelig begejstrede for den nye stemmestyrede tjeneste, som vil skabe en ny standard inden for bilindustrien,” udtaler Fabrizio Conicella, digital direktør hos IVECO.

”Takket være bredden i AWS’ portefølje har IVECO været i stand til på rekordtid at udvikle og levere en ny tjeneste, der fundamentalt ændrer chaufførernes muligheder for at interagere med vores køretøjer og resten af IVECO-organisationen. Den nye stemmestyrede tjeneste fra IVECO styrker virksomhedens fremtidige digitale strategi, da den sigter mod at tilbyde chaufførerne en helt ny, interaktiv måde, så de kan udføre deres opgaver under øget sikkerhed og komfort.”

IVECOs digitale funktioner er samlet under én paraply; IVECO ON

IVECOs kundeorienterede udbud er samlet under én paraply; IVECO ON, hvilken er en verden af integrerede tjenester og transportløsninger udviklet til at hjælpe kunderne med at styre deres vognpark og virksomhed på en effektiv, konkurrencedygtig og sikker måde med øget rentabilitet og bæredygtighed. Hensigten er at gøre det lettere at finde rundt i IVECOs omfattende udbud af tjenester, som nu er samlet og organiseret, så kunderne let kan identificere de løsninger, der tilgodeser deres specifikke krav.

Med IVECO ON er kunderne løbende i kontakt med IVECOs eksperter og forhandlere og får hjælp til at holde både deres køretøjer og deres forretning kørende. Navnet, IVECO ON, signalerer, at mærket altid er ‘ON’ for sine kunder – ved deres side og altid klar til at imødekomme deres behov.

”IVECO ON åbner en verden af tjenester, der er udtænkt og designet netop til vores kunder,” udtaler Thomas Hilse, IVECO Brand President.

”Vi har skabt et økosystem med integrerede løsninger designet til at gøre det mere effektivt, nemt og rentabelt for vores kunder at drive forretning. Vi udvikler konstant nye tjenester til at supportere dem på nye måder. De opkoblede IVECO ON-tjenester markerer et dobbelt gennembrud inden for kundepleje. Først og fremmest gør de køretøjet til en platform, der sender og modtager data i realtid. For det andet gør de IVECO til en reel konsulent for såvel kunden som chaufføren. Vi har ændret selve begrebet service. IVECO ON leverer allerede i dag morgendagens transporttjenester.”

IVECO S-Way NP

Man vil bl.a. kunne opleve Alexa og de andre digitale tjenester i alle IVECOs lastbiler, herunder deres prisvindende gaslastbil, IVECO S-Way NP:

460 hk
Fås i LNG- og CNG-version
LNG-versionen er kåret som Sustainable Truck of the Year 2021
95% lavere udslip af partikler
90% lavere NO2 sammenlignet med diesel
95% lavere CO2 når der køres på biogas

Læs mere på www.iveco.dk

Seneste nyt

Steffan4 (1)
Stil din transportør til ansvar: Bæredygtig logistik handler om mere end miljø
Henrik Pedersen 1
Instant lønudbetaling til vikarer med Freepay PayOut: Fremtiden er nu
Boxes on laptop computer. online shopping
Den grønne kurv vinder ordren i B2B-indkøb
Kardex_img_Customer_Bonver_01
Fremtidens logistikløsninger: Kardex forvandler e-handelslagre
kort2
De selvbetjenende B2B-kunder

Mest læste på BusinessReview.dk

Pila Pharma IMG_0725 (2)
PILA PHARMA baner vejen for nye tanker om behandling af diabetes og fedme
DSC_0492_just - lab
Dansk brystkræftvaccine skal testes på patienter
_CAP0102
Unilabs Pharma Solutions: Tæt på 40 års erfaring med kliniske studier
etf021024
Energi Til Fremtiden
OC2A0036_1F
Jeudan går foran med strategi for samfundsansvar
ecommerce101024
E-Commerce
Steffen Bang Olsen Kromann Reumert frit med redt hår
Ejendomsadvokaten: Erhvervslejelovens § 14: Udlejers ret til at kræve ændring af lejevilkår
Brian Kristiansen10 (2)
Din strategi fejler, fordi du er irrationel
19.03
Brint kan fungere som fremtidens grønne batteri… og Danmarks næste eksportfremstød
IMG_3907
Mercedes-Benz tænker nyt i midten af København

Læs også

Bucher_CityFlex_C40e_2
​​Hvem spænder ben for grøn transport?​ 
Samfundets øjne er stift rettet mod den grønne omstilling, og på hvordan vi hver især – virksomheder, kommuner og private – kan bidrage...
Fotograf Sif Meinckewww.sifmeincke
Nu kan danske virksomheder få testet deres AI-produkter til Smart Cities
Tirsdag den 27. juni åbner digitaliseringsminister Marie Bjerre (V) en konference for Test- og Eksperimenterings-Faciliteterne (TEF)...
Trifork 1
Dansk softwarefirma bygger intelligente kontorbygninger
Trifork udvikler blandt andet software til Smart Buildings og IoT. På trods af at byggebranchen giver mulighed for at anvende en række...