IVECOs spritnye projekt, som er baseret på Amazon Web Services (AWS), sætter nye standarder for innovative tjenester for chauffører ved at indføre en stemmestyret tjeneste via Amazon Alexa.
IVECO, den verdensomspændende producent af busser og lette, mellemstore og tunge erhvervskøretøjer, tager føringen i Europa ved at bruge AWS’s maskinlæring og serverløse egenskaber samt Amazon Alexa for at lette chaufførernes arbejde.
Med denne innovative stemmestyrede tjeneste kan IVECO-chauffører blot ved brug af deres stemme styre ruteplanlægningen, kontrollere køretøjets vedligeholdelse og tilstand og anmode om kørselstips. Stemmestyringen kan også betjene de forskellige funktioner i førerhuset og øger dermed trafiksikkerheden, da chaufføren kan koncentrere sig om kørslen. Desuden hjælper det også chaufføren med at holde kontakt med IVECO-organisationen.
Den nye stemmetjeneste, udviklet af IVECOs digitale team med støtte fra AWS Professional Services, bygger på Amazons innovative “working backward”-metode, som indgår i AWS’ Innovation Program. Derudover anvender tjenesten serverløse teknologier, maskinlæring, stemmestyring og sikkerhed fra AWS.
”Vi er virkelig begejstrede for den nye stemmestyrede tjeneste, som vil skabe en ny standard inden for bilindustrien,” udtaler Fabrizio Conicella, digital direktør hos IVECO.
”Takket være bredden i AWS’ portefølje har IVECO været i stand til på rekordtid at udvikle og levere en ny tjeneste, der fundamentalt ændrer chaufførernes muligheder for at interagere med vores køretøjer og resten af IVECO-organisationen. Den nye stemmestyrede tjeneste fra IVECO styrker virksomhedens fremtidige digitale strategi, da den sigter mod at tilbyde chaufførerne en helt ny, interaktiv måde, så de kan udføre deres opgaver under øget sikkerhed og komfort.”
IVECOs digitale funktioner er samlet under én paraply; IVECO ON
IVECOs kundeorienterede udbud er samlet under én paraply; IVECO ON, hvilken er en verden af integrerede tjenester og transportløsninger udviklet til at hjælpe kunderne med at styre deres vognpark og virksomhed på en effektiv, konkurrencedygtig og sikker måde med øget rentabilitet og bæredygtighed. Hensigten er at gøre det lettere at finde rundt i IVECOs omfattende udbud af tjenester, som nu er samlet og organiseret, så kunderne let kan identificere de løsninger, der tilgodeser deres specifikke krav.
Med IVECO ON er kunderne løbende i kontakt med IVECOs eksperter og forhandlere og får hjælp til at holde både deres køretøjer og deres forretning kørende. Navnet, IVECO ON, signalerer, at mærket altid er ‘ON’ for sine kunder – ved deres side og altid klar til at imødekomme deres behov.
”IVECO ON åbner en verden af tjenester, der er udtænkt og designet netop til vores kunder,” udtaler Thomas Hilse, IVECO Brand President.
”Vi har skabt et økosystem med integrerede løsninger designet til at gøre det mere effektivt, nemt og rentabelt for vores kunder at drive forretning. Vi udvikler konstant nye tjenester til at supportere dem på nye måder. De opkoblede IVECO ON-tjenester markerer et dobbelt gennembrud inden for kundepleje. Først og fremmest gør de køretøjet til en platform, der sender og modtager data i realtid. For det andet gør de IVECO til en reel konsulent for såvel kunden som chaufføren. Vi har ændret selve begrebet service. IVECO ON leverer allerede i dag morgendagens transporttjenester.”