Spar penge og få gladere medarbejdere

Af:

For mange virksomheder med ansatte, der ikke er ansat fra 8 til 16, kan vagtplaner og lønsystemer været en kæmpe opgave at holde styr på.

Det danske firma Planday har udviklet et imponerende online vagtplanlægningssytem, der er perfekt for eksempelvis hoteller, restauranter og butikker.

”Vi arbejder i krydsfeltet mellem kundeoplevelse, de ansattes medindflydelse og firmaets evne til at yde på højeste niveau. Vores platform fjerner problemetiske aspekter ved at give de ansatte et værktøj, der gør, at de kan arbejde smartere og bruge deres tid bedre. Det giver en god grobund for vækst.”

Christian Brøndum

Det siger administrerende direktør i Planday Christian Brøndum, der har en fortid hos IBM, hvor han havde ansvaret for 40 mand i en afdeling, han selv havde bygget op. Herefter fulgte fem år som partner og managementkonsulent i Qvartz, hvor han arbejdede for nogle af Danmarks største virksomheder.

Brøndum er i den grad manden bag Plandays succes. Da han gik ind i direktørjobbet for syv år siden var der fire ansatte. Nu er der omkring 180 i en række lande.

Fokus er i den grad stadig på Danmark, men man har også bevæget sig ud i udlandet, og det er sket fordi, mange har fået øjnene op for, hvad Planday kan. Det betød også, at der sidste år kom en kæmpe investering på en kvart milliard kroner, som Berlingske Business skrev om kunne bringe Planday op på niveau med Spotify.

Og kundekredsen er blevet kæmpestor.
”Vi arbejder sammen med 11 af de danske Michelin-restauranter – blandt andet Noma,” siger Christian Brøndum. På kundelisten er også Fitness World, JustEat, Nordisk Film, Falck og Cofoco, og den danske restaurationsbranche er vilde med Planday.

Vores platform fjerner problematiske aspekter ved at give de ansatte et værktøj, der gør, at de kan arbejde smartere og bruge deres tid bedre. Det giver en god grobund for vækst

”Planday gjorde tingene meget lettere, da vi skulle udvide og åbne flere restauranter. Specielt fordi man ikke behøver lave vagtplan i regneark,” siger Klaus Wittrup fra Gasoline Grill, og på Slurp Ramen er Simon Hamacher også begejstret.

”Det er en fantastisk app, der er meget intuitiv på et område, der kunne være meget kompleks,” siger han. Og der er penge at spare ved at bruge det, mener Israel Karasik fra The Fat Pike-restauranten.

”Planday er en uundværlig del af vores daglige rutiner. Vi kan se, hvad vi har udgifter til løn og råvarer og holde dem op mod vores indkomst,” siger Karasik.
Ud over, at det gør det lettere for firmaledelserne, så gør det også livet lettere for de ansatte.

De kan eksempelvis selv med et par klik i programmet bytte vagter, og så er det hele opdateret i systemets cloudløsning, så man slipper for manuelt at skulle maile til flere personer, der så skal skrive det ind i regneark, der så igen skal opdateres for alle medarbejderne.

Og fremtidens virksomheder og ansatte har brug al den hjælp de kan få. Der er omkring en milliard mennesker på verdensplan, der er ansat i vagtplaner og har brug for at kunne bytte vagter med hinanden. Det giver de ansatte mere medbestemmelse samtidig med, at det gør det lettere for firmaerne.

Plandays software har potentiale til at blive en game-changer for én milliard arbejdstagere over hele verden og en digital revolution for virksomhederne.

Plandays software

Ved at bruge Planday reducerer firmaer deres administrationsarbejde med op til 80 procent og lønudgifterne med fem procent. Samtidig har man hos kunderne oplevet en stigning i medarbejdertilfredshed på op til 20 procent. 

Plandays software integrerer i dag med over 30 forskellige systemer. Derudover er store virksomheder som Lightspeed, Intuit QuickBooks, iZettle og Zendesk blandt de vigtigste samarbejdspartnere. 

Se mere på www.planday.com

Seneste nyt

BRE 130225 foto
Ejendomsbranchen i digitalt gear: Er vi klar til fremtiden?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Bæredygtighedscertificering af kontorer vinder kun langsomt indpas
IMG_8773
Ny platformskal accelerere ejendomsbranchens grønne omstilling
Postterminal
Regeringen vil give kommuner lov til at stikke en kæp i hjulet for nedrivninger – men vil det virke?
Martin Ø hero
Kontor-udlejere harafstået fra at hæve huslejen som følge af inflationen

Mest læste på BusinessReview.dk

lri-TVRqanBJVXRtRHFNMDJHQlZZRDZ6czg5MFdrPQ2
Danmark har brug for et stærkt dansk fintech-økosystem
Steffen-Bang-Olsen
EJENDOMSADVOKATEN: Lejers fraflytningsforpligtelser i erhvervslejemål
Nordgående Danlink godstog ved Tinglev
Jernbanen kommer stærkt igen
sko_opdateret_
Change of Control-klausulers betydning
Billeder fra Ikast Apotek - til brug i Politisk Årsskrift 2012
Apotekerne er en vigtig brik i fremtidens sundhedsvæsen
Cyber-Recovery-Vault-Model (1)--
Pengeskabets genkomst i en digital udgave – virksomhedens sidste forsvar mod tab af data
close up rear view of young man using smartphone to video conference to consulting about male hormone and physical with specialist and listen explaining at home for telemedicine health technology life concept
Mød din psykolog – nemt og fleksibelt online
NDI_17052021_farve (32 of 45)
Genbrug af dæk vinder frem som bæredygtig løsning
Steffen Bang-Olsen Kromann Reumert_3
Ejendomsadvokaten: Tilbudspligt ved salg af boligudlejningsejendomme

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...