Rejsen mod den personlige oplevelse

Anders Bohlin, Director, Head of Client Management Nordics hos American Express Global Business Travel

Af:

Forretningsrejser skal være så komfortable og overskuelige, at alt, den rejsende skal fokusere på, er at passe sit job.

I dag begynder langt de fleste forretningsrejser online, så det skal være enkelt at booke og administrere rejsen i et komplekst marked, hvor den rejsende forventer mere og mere service.

”Vi oplever at de forretningsrejsende i stigende grad ønsker at bookingprocessen er let og giver en personlig oplevelse. Det univers kan vi kreere ved at bruge digitaliseringen til at skabe endnu flere personlige og skræddersyede serviceoplevelser til den rejsende,” fortæller Anders Bohlin, der er Director, Head of Client Management Nordics hos American Express Global Business Travel.

Digitaliseringen skaber personlig service
Hos American Express Global Business Travel har de stort fokus på, hvordan digitaliseringen ikke blot kan bruges til at gøre det nemt at booke fly, hotel og taxi et sted, men også hvordan de muligheder, der kommer med digitalisering, kan bruges til at skabe nye tjenester, som gør det let og personligt på selve rejsen.

”Vi skal sikre, at de rejsende får en personlig oplevelse, uanset om de booker via telefonen, online-booking eller bruger deres smartphone. Vi skylder dem en serviceorienteret og komfortabel oplevelse hver eneste gang,” forklarer Anders Bohlin.

Hvis der er en strejke på vej i en lufthavn eller et uvejr, så kan vi
på forkant informere den rejsende for at høre, om vi skal booke et andet fly til en anden lufthavn

Alt er samlet et sted
Hos American Express Global Business Travel ejer og udvikler de selv teknologien.
”Det har været vigtigt for os, at vi selv ejer teknologien og dermed alle data, så vi kan levere samme indhold på alle kanaler fx pc eller smartphones. Det gør det muligt for os at følge kunden hele vejen og yde personlig service, hvor der er behov,” fortæller Anders Bohlin.

Et eksempel på, hvordan teknologien underbygger serviceoplevelse, er, at telefonsystemet kobles med den rejsendes profil. Det betyder, at når den rejsende ringer til American Global Express Business Travel Counselor, så får servicemedarbejderen automatisk besked om den rejsendes navn samt destinationen. På den måde bliver servicen personlig, og problemet kan adresseres med det samme.

Hjælp inden problemet opstår
Brugen af egne data betyder også, at American Express Global Business Travel med Pro Active Traveller Care kan hjælpe den rejsende, før problemerne opstår.

”Hvis der er en strejke på vej i en lufthavn eller et uvejr, så kan vi på forkant informere den rejsende for at høre, om vi skal booke et andet fly til en anden lufthavn,” siger Anders Bohlin.

Ved at bruge de digitale værktøjer og travel management lever virksomhederne også op til reglerne for ”duty of care”, hvor der er krav om, at de altid ved, hvor deres medarbejdere befinder sig ude i verden.

Det handler om, at man hurtigt kan lokalisere og komme i kontakt med den rejsende, hvis der fx udbryder uro i den bydel, vedkommende opholder sig i. Når man ved, hvor medarbejderen befinder sig, er det hurtigt at kontakte familie og pårørende, som nervøst følger med hjemmefra.

Hvis medarbejderen selv har booket forretningsrejsen flere steder på nettet, så ved virksomhederne typisk ikke præcist, hvor medarbejderen befinder sig eller på hvilket hotel; og det tager lang tid at lokalisere medarbejderen.

Neo samler rejser og udgifter et sted
For mange virksomheder er rejser og udgifter to forskellige verdner, men her i september lancerer American Express Global Business Travel Neo, der forener både rejse-booking og rapportering af rejseudgifter. Neo skaber et univers, hvor det er let at booke rejserne samt holde styr på rejsebilagene uden at lave fejl. Brugeren får adgang til alle informationerne på samme platform.

”Neo gør det let at booke hele rejsen, og nye features gør det muligt at få et samlet overblik over prisen – selv på de elementer af rejsen der ikke er mulige at booke på forhånd; her kommer Neo med et estimat på den samlede pris,” forklarer Anders Bohlin og uddyber:

Neo har allerede et udgiftsmodul, og nu leverer vi en forenet løsning via en samlet kontrakt med os som eneste udbyder.

Neo gør det dermed nemmere at få det fulde økonomiske overblik over rejsen, og giver de rejsende en simpel, moderne og personlig oplevelse lige fra rejsen bookes til de sidste rejsebilag tikker ind.

Sidste år rejste mere end 6.7 millioner
forretningsrejsende med American Express Global Business Travel.

Rejsen begynder her 
amexglobalbusinesstravel.com/uk

Seneste nyt

Foto BRE071124
ESG i ejendomsbranchen - med fokus på G 🔊
Øresundsbroen 208
Grænseoverskridende regionalt samarbejde burde medtages i nationale strategier
Diana_1___
Sundhedssektorens komplekse udfordringer kan kun løses i partnerskaber – både kompetencer og funding skal samles
Katrina Feilberg
Innovation og velstand skal være nøgleord i europæisk life science-strategi
bioHørsholm
Bioneer – en One-Stop-Shop til udvikling af biologiske lægemidler

Mest læste på BusinessReview.dk

AGHercepTest mAb_GE001 Dako Omnis_Lab_8
Agilent Technologies: Globalt førende inden for kræftdiagnostik
Mie Bilberg
Luk e-hullet, handling er nødvendig
etf221024
Udfordringer og muligheder for det danske elnet 🔊
Good Company
Den største forandring er ikke teknologien og den nye indretning
Steffen Bang Olsen Kromann Reumert frit med redt hår
Ejendomsadvokaten: Begrænsninger for 80/20-ejendomme: Hvad skal du vide?
Jimmi Frederiksen bred
Salgsgigant i konstant bevægelse
Søren-Damgaard-(SD)
Ejendomsadvokaten: Closingbetingelser i ejendomstransaktioner

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...