Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

Bæredygtighed er tidens største buzzword – grønt er godt. Især som virksomhed er det Alfa og Omega at signalere en bæredygtig profil, og et af de vigtigste steder at fokusere er ved afvikling af møder, events og konferencer – både internt og eksternt.

Det er her virksomheder kan booste deres profil udadtil, og har man styr på eksekveringen af temaet i virksomhedens event, er der garanti for, at det bliver husket af deltagerne.

Ved møder og events kan man i høj grad lade virksomhedens DNA skinne klart igennem overfor medarbejdere samt eksterne leverandører. Det er blandt andet derfor, man taler om møder og events som verdens stærkeste kommunikation.

Foto: CTC Photography

Vegansk Oscar
Men hvordan gør man så? Et godt eksempel er dette års Oscar-uddeling, der ønskede at signalere bæredygtighed og derfor serverede vegansk middag. Dét var et budskab, der bliver husket.

Sådan gør du
Temaet er netop CSR og bæredygtighed på Nordic Meetings and Events Expo – årets største messe for bookning af møder, kurser, events og konferencer. Messen afholdes i Forum d. 2.-3. september.

Samtlige udstillere på messen opfordres til at tænke bæredygtighed ind i deres præsentation, og arrangøren, Kursuslex, har udarbejdet et ”Code of Conduct”, som er blevet sendt til udstillerne.

Anbefalingerne kan anvendes på alle andre udstillinger ligesom mange af anbefalingerne kan anvendes til møder, kongresser, events, firmafester m.m.

MEST LÆSTE