Airbus A350 München. Fotograf Markus Huus.
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

Det skal være mere overskueligt at personalisere sin flyrejse og foretage til- og fravalg. Det er ambitionen hos Lufthansa Group, der satser massivt på bookinger gennem NDC kanaler, ligesom virksomheden vil fortsætte sit fokus på bæredygtighed med udviklingen af brændstofeffektive fly og bæredygtigt brændstof.

Fremtidens generation af rejsende ønsker og fortjener en tilpasset rejseoplevelse.

Det skal være slut med at bruge unødvendig lang tid, når der bookes flybilletter. I øjeblikket er rejsebureauer ikke i stand til via deres systemer at tilbyde produktdifferentiering så som ekstra benplads, måltider eller wifi ombord uden at skulle ind på flyselskabernes egne hjemmesider, men med introduktionen af NDC (New Distribution Capability) har Lufthansa Group fundet en måde at sikre en mere smidig kundeoplevelse, som skaber merværdi for de rejsende.

”Med NDC sikrer vi langt større gennemsigtighed og personalisering. Rejsebureauer kan nu give sine kunder en mere skræddersyet oplevelse end tidligere. For ikke nok med at de nu har alle til- og fravalg tilgængelige, så kan NDC også personliggøres, så systemet automatisk foreslår de muligheder, der giver mest mening for den rejsende baseret på tidligere købemønstre,” forklarer Bastian Frantz, der er General Manager Sales i Danmark for Lufthansa Group.

Overgangen til NDC gør også Lufthansa Group mere fleksible i forhold til at tilbyde sine kunder nye produkter og i forbindelse med handlen at tilbyde reelle værdier og samtidig reagere på kundens behov på en mere effektiv måde.

”Fremtidens generation af rejsende ønsker og fortjener en tilpasset rejseoplevelse. De sidder med det her hver eneste dag, og derfor skal det være let for dem at træffe et valg baseret på præferencer og gennemsigtighed,” lyder det fra Bastian Frantz.

Bastian Frantz, General Manager Sales i Danmark for Lufthansa Group

Et bæredygtigt valg
Introduktionen af NDC går hånd i hånd med Lufthansa Groups fokus på bæredygtighed, da integrationen af rich content er mulig. Det gør det også lettere at vise CO2 udledningen i alle kanaler og på den måde give kunderne muligheden for at modregne det.

Lufthansa Group har siden 2007 arbejdet sammen med den schweiziske organisation myclimate, hvor der kan doneres til plantning af træer i Nicaragua, ligesom kunderne kan vælge at investere i bæredygtigt brændstof, som Lufthansa Group forpligter sig til at benytte på en af sine afgange inden for seks måneder gennem deres platform compensaid.com.

Et initiativ der netop er blevet lanceret er samarbejdet mellem Shell Aviation og World Energy, hvor de har påbegyndt forsyningen af bæredygtigt flybrændstof til Lufthansa Group i San Franciscos lufthavn (SFO). Det vil være med til at reducere Lufthansa Groups CO2 udledninger på interkontinentale flyvninger på tre ruter, der drives af Deutsche Lufthansa og SWISS International Air Lines, fra San Francisco til henholdsvis Frankfurt, München og Zürich for første gang nogensinde.

”Vi er meget bevidste om de klimamæssig udfordringer, og derfor har vi en række målsætninger på både kort og lang sigt, for hvordan vi flyver mere bæredygtigt. Siden 1990 har vi øget effektiviteten af brændstof med 41 procent, og vi satte en ny rekord i 2018, hvor vi i snit kun brugte 3,65 liter kerosin på at flyve en passager 100 kilometer. Det er det laveste i vores historie, og målsætningen er, at vi om 10 år vil være i stand til at flyve CO2 neutralt,” lyder det fra Bastian Frantz.

Lufthansa Group investerer hvert år tre milliarder euro i mere moderne og brændstofeffektive fly, og hver anden uge frem til 2027 får de leveret et nyt fly, der reducerer CO2 udledningen på op i mod 25 procent på længere ruter og 15-20 procent på kortere ruter sammenlignet med de gamle fly.

”I alt står flytrafik for 2,8 procent af den samlede CO2 udledning, og 80 procent af disse kommer fra flyvninger på over 1.500 kilometer. Ved at fortsætte med at udskifte den gamle flåde med nye fly er vi i stand til at reducere CO2 udledningen med 1,5 millioner ton om året,” siger Bastian Frantz og fortsætter:

”Og endelig så støtter vi også op om Single European Sky. Lige nu har hvert land sit eget luftrum, men med et fælles europæisk luftrum vil vi kunne undgå længere ruter for flyene, og på den måde vil vi kunne nedsætte CO2 udledningen med yderligere 10 procent.”

New Distribution Capability (NDC) er et program lanceret af IATA for udvikling af XML-baserede transmissions standarder. NDC forbedrer kommunikationen mellem flyselskaber og rejsebureauer samt øvrige aktører på markedet.

NDC hjælper flyselskaberne med at kontrollere muligheden for at facilitere produkt differentiering, time-to-market og adgang til rich travel content.

Se mere på

www.lufthansa.dk

MEST LÆSTE