De hellige urhaller

Af:

SIHH i Geneve er urverdenens svar på modeugen i Milano. Catwalken er erstattet af eksklusivt indrettede stande, hvor de toneangivende schweiziske urmærker fremviser deres kreationer for forhandlere, journalister og samlere.

Man kunne forledes til at tro, at man var trådt ind i en meget stor Michelin-restaurant, når man står i Geneves Palexpo-center ved frokosttid sådan en dag i slutningen af januar. For det er umuligt at få et bord.

Og de glade, storsnakkende og yderst velklædte mennesker, der har været heldige at få et bord, mæsker sig i delikate og smukt anrettede serveringer med alt fra kanapeer og foie gras, til fiskeanretninger og farverige desserter. Og det hele glider ned med champagne – altid champagne.

H. Moser & Cie. fremviste et konceptur, hvor der voksede små planter ud af skiven som symbol på den grønne omstilling hos det uafhængige urmærke.

Rekordår for SIHH
Men det er i virkeligheden ‘bare’ en urmesse, der er i fuld gang. Til gengæld en af de vigtigste af slagsen, og da både mad og drikke er inkluderet i den eksklusive invitation only-event SIHH, er der ingen grund til at holde igen, når der skal netværkes.

SIHH er en forkortelse for Salon International de la Haute Horlogerie, og man fornemmer næsten allerede i navnet, at der er tale om en eksklusiv affære.

Vacheron Constantin imponerede med denne model med evighedskalender og en uhørt høj gangreserve på 65 dage (!). Vacheron Constantin Traditionnelle Twin Beat Perpetual Calendar. (ref. 3200T/000P-B578)
Pris 210.000 € + moms. 

Salon-betegnelsen er måske nok efterhånden en tilsnigelse, for på de 29 år messen har eksisteret, har den vokset sig stor. I år strakte den sig over fire dage i januar og havde rekordmange 23.000 besøgende, der kunne besøge hele 35 mærker – de fleste fra Richmont-gruppen, der tæller luksusmærker som Cartier, IWC og Panerai – men også uafhængige mærker som Greubel Forsey, MB&F, Ressence, H. Moser & Cie og Urwerk var på plads.

Hele SIHH summer af liv fra morgen til aften, og der er et mylder af forhandlere, urmagere, journalister, samlere og celebrities, der bevæger sig ind og ud af de enkelte stande. Og der er masser at se på, når urmærkerne præsenterer de nyheder, der typisk først når de danske butikker i løbet af sommeren og efteråret. Tendenserne talte i år bl.a. evighedskalendere og bæredygtige tiltag, og så ser det ud til, at grænserne mellem klassiske herre- og dameure er ved at blive udvisket.

Seneste nyt

Screenshot
Fremtidens forandringer i fokus: Ejendomsbranchen sætter fælles kurs mod Folkemødet 2025
IMG_1735
Krav om bæredygtighed: Hver fjerde ejendom er i risiko for at blive usælgelig
foto_Kevin
Grøn omstilling sætter nye krav til ejendomme
├ÿvrig 16_9
Ny kampagne sætter fokus på ejendomsbranchens bidrag og værdi
Ringsted
Kommune overvejer at bruge tilbagekøbsklausul på den store slagterigrund i Ringsted

Mest læste på BusinessReview.dk

AI Regulation and Justice. Legal and Technology concept
AI rykker ind i den juridiske verden: Jurister skal lære at spørge på ny
Foto BRE 080525
Sådan former vi arbejdspladsen i 2025 – og fremover
Billede 3
Bioneer definerer udviklingsprogrammer for de næste fire år
Peder Søgaard-Pedersen ny
Life science og biotek er en hjørnesten for et konkurrencedygtigt Europa
2 (4)
Højt afkast kræver indsigt i hele værdikæden
DK_Langelands Plads^J Fredriksberg_PHOTO @gamasj
Certificeret og formstabilt Kebony-træ vinder frem overalt

Læs også

1
Lene Halse løfter køkken- og boligindretningen til nye højder
Gennem 25 år har indretningsarkitekt og køkkendesigner Lene Halse tegnet personlige køkkener til luksusboliger i ind- og udland – ofte...
_GR87683
VI EJER 5 FANTASTISKE FERIEBOLIGER RUNDT OMKRING I EUROPA
21-5 er et ferieboligkoncept, hvor 21 familier sammen ejer 5 unikke ferieboliger. Ved at være flere ejere sammen får I mere for pengene....
Folkemødet 2019
Demokratiet hyldes i fire dage
Efter aflysning i 2020 og en coronatilpasset version i 2021, vender Folkemødet i 2022 tilbage med fuld kraft.  ”Vi er utroligt...