Sponseret indhold

GlobalConnect investerer i AI-drevet platform for at revolutionere kundeoplevelsen

Af:

GlobalConnect investerer i en avanceret platform, som overvåger driften af netværk og kan forudsige, opdage og løse problemer hurtigere. Det vil betyde færre nedbrud, mindre nedetid og markant bedre kundeoplevelse.

GlobalConnect, der transporterer mere end halvdelen af al datatrafik ind og ud af Norden, investerer i en banebrydende AI-drevet overvågningsplatform fra ScienceLogic for at optimere drift og erstatte flere forskellige systemer med én samlet løsning.
Platformen vil reducere nedetid på netværk markant, forbedre tjenesterne og give kunderne indsigt i problemløsning i realtid. Den nye AI-platform vil drives fra GlobalConnects ’Network Operations Center’, hvor den vil forbedre overvågningen af virksomhedens mere end 245.000 km fibernetværk.

AI opdager og løser fejl på sekunder
“Investeringen vil give GlobalConnects kunder en hurtigere og mere proaktiv løsning af de problemer, der opstår. Med den nye platform vil vores kunder opleve endnu mere oppetid og en hurtigere og mere transparent supportproces, hvor AI identificerer og løser problemer, før de påvirker driften,” siger Uffe Tomasson, SVP Chief Technology & Operations Officer (CTOO) hos GlobalConnect.

GlobalConnect investerer millioner i den nye AI-drevne platform, som vil overvåge og administrere alle GlobalConnects tjenester. Målet er at reducere antallet af problemer, som kunderne oplever. Platformen vil automatisk opdage fejl, når de opstår, AI vil analysere problemet, hjælpe med at bestille ressourcer – hvad enten det betyder at sende en tekniker eller sende nyt udstyr til kunden – eskalere sagen til de relevante tekniske teams og løbende opdatere kunden om problemet og fremskridt i at løse det.

Alt dette vil ske inden for sekunder eller minutter, hvilket revolutionerer kundeoplevelsen for netværkstjenester.

Færre manuelle processer
“AI-platformen vil erstatte mange af de manuelle processer, vi har i dag. Den overvåger løbende netværkets tilstand og giver realtids-anbefalinger til effektivisering og skalering. Det sikrer en mere pålidelig og problemfri oplevelse for vores kunder, hvilket er afgørende, når vi udvider vores fiberinfrastruktur og håndterer de stigende databehov,” forklarer Uffe Tomasson.

“Dette partnerskab giver os mulighed for at bidrage til en væsentlig del af GlobalConnects AI-strategi og udvide vores internationale aftryk, samtidig med at vi leverer innovativ teknologi og øget værdi til deres kunder. Omfattende overblik er afgørende for proaktiv detektion af og hurtig respons på hændelser. Ved at erstatte mange forskellige adskilte overvågningssystemer med ScienceLogic-platformen og levere AI og automatisering via Skylar AI vil GlobalConnects kunder kunne reducere nedetid, lette it-byrden og fokusere på at drive innovation,” siger Michael Nappi, Chief Product Officer hos ScienceLogic.

GlobalConnect vil bygge og teste den nye platform i de kommende måneder og planlægger at implementere den i etaper i løbet af 2025.

FAKTA

GlobalConnect er en førende leverandør af digital infrastruktur og datakommunikation, som bærer mere end halvdelen af al datatrafik ind og ud af Norden i sit 243.000 kilometer fibernet på tværs af Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Finland. GlobalConnect leverer fiberbaserede bredbåndstjenester til mere end 830.000 private forbrugere og løsninger fra fiber til sky til 30.000 erhvervskunder. Koncernen beskæftiger cirka 2.000 mennesker og havde en omsætning på SEK 7,6 milliarder i 2023.

Seneste nyt

Billede af produktionen hos Weibel
Radarteknologi med skarpt sigte på fremtidens forsvar
IMG_5365
Hvad skal kommunerne gøre i en krisesituation?
Fotograf Sif Meinckewww.sifmeincke
Dansk industri kan sikre et effektivtforsvar
Skib
Det stærkeste våben i hybridkrigen er intelligent brug af data
esg foto
Cirkulær økonomi som forretning: Fra affald til værdi

Mest læste på BusinessReview.dk

brnt 290425
New Tech
AI Regulation and Justice. Legal and Technology concept
AI rykker ind i den juridiske verden: Jurister skal lære at spørge på ny
nsob
National sikkerhed & Beredskab
Legalhero--
Digitalisering og personlig service skal gå hånd i hånd
Foto BRE 080525
Sådan former vi arbejdspladsen i 2025 – og fremover
etf310325
Energi Til Fremtiden
cø100425
Cirkulær Økonomi
Billede 3
Bioneer definerer udviklingsprogrammer for de næste fire år
Peder Søgaard-Pedersen ny
Life science og biotek er en hjørnesten for et konkurrencedygtigt Europa
2 (4)
Højt afkast kræver indsigt i hele værdikæden

Læs også

AI Regulation and Justice. Legal and Technology concept
AI rykker ind i den juridiske verden: Jurister skal lære at spørge på ny
Nu rykker teknologien ind i et af de mest traditionstunge fag: jura. AI-assistenter kan allerede i dag hjælpe jurister med at strukturere...
Samsung-Mobile-Galaxy-XCover7-Pro-and-Galaxy-Tab-Active5-Pro-Ruggedized-Devices_dl3
Sikkerhed er ikke længere valgfrit: Sådan hjælper Samsung virksomheder med at leve op til de nye EU-krav
Det nye NIS2-direktiv stiller væsentligt skrappere krav til både offentlige og private aktører i hele EU. Cybersikkerhed er ikke længere...
per_husted (1) - lav opløsing
Kunstig intelligens må aldrig blive et mål i sig selv
Mit første job var som avisbud. Ikke noget særligt, da det jo var indgangen til arbejdsmarkedet for mange på min alder. Men gennem...