Sponseret indhold
Del på facebook
Del på linkedin
Del på twitter

Med Spiriis IoT-løsning til opladning af elbiler, kan elbilejere oplade deres elbiler overalt i Europa med roaming – på den måde kan kunden bruge app’en til at tilgå alle slags ladestandere i Europa foruden Spiriis egne.

Spirii er en ung, dansk og innovativ virksomhed med hovedsæde i København. Her udvikler de ladeløsninger til elbiler og har en målsætning om at gøre det lettere for alle at skifte til elbil – og have opsat 50.000 ladestandere om ét år.

”El-biler og den måde vi bruger dem på, herunder brug af bilernes batteri som en samfundsmæssig ressource i perioder med strømmangel, er et af elementerne bag Smart Cities-konceptet. Med en intelligent styring af elnettet i bestemte områder kan vi undgå at elselskaberne over en bred kam skal investere milliarder af kroner i en forstærkning af elnettet” indleder Torben Fog, COO i Spirii.

SIM-kort fra 3Business sikrer fleksibilitet og robusthed
Virksomheden er i rivende vækst og har siden deres opstart i 2019 ansat 67 medarbejdere, der har international erfaring fra elbil – og opladningsbranchen. Spirii opererer i flere europæiske lande herunder bl.a. Holland, Tyskland, Spanien og Storbritannien. I 2019 blev Spirii kunde hos 3Business og i 2021 fik de en IoT-løsning. Her leverer 3Business SIM-kort til deres ladestandere igennem Ciscos platform, der er anerkendt over hele verden, hvilket betyder, at de kan overvåge hver enkel ladestander og løse eventuelle fejl direkte fra et kontrolcenter.

”IoT er omdrejningspunktet i vores virksomhed. Vi valgte 3Business, fordi vi begge deler en IoT-passion, og den fleksibilitet de tilbyder, er fantastisk. Vi er i gang med et væksteventyr, og det er vi glade for, at 3Business er med på”, fastslår Torben Fog.

Brugervenlig app
Med målet om at levere 20.000 ladestandere med SIM kort til Spiriis europæiske setup i 2022 og 50.000 i 2023 har virksomheden rygende travlt. Foruden ladestandere har Spirii udviklet Spirii Go appen, som gør det nemt for kunden at få adgang til et europæisk roaming-netværk, hvor de kan oplade i Danmark og resten af Europa. 3Business kan som det eneste danske selskab roame på tværs af netværk. Derfor giver det Spirii en altafgørende rolle, når det kommer til at skabe den bedste kundeservice og IoT-dækning på markedet.

Bedre kundeservice og administration med 3Kontakt
Foruden en solid IoT-platform, har Spirii 3Kontakt igennem 3Business. Her benytter de sig især af virtuelle kundeservice, der er med i 3Kontakt. På den måde går ingen internationale opkald tabt, og medarbejderne kan desuden benytte den statistik og data, som de kan trække ud fra 3Kontakt. Fremtiden for Spirii ser ret grøn ud, når man tager deres målsætning og arbejde i betragtning. Og her er det især connectivity og IoT, der kommer til at rykke for den spirende virksomhed. Med om bord på rejsen er 3Business, og det er Torben glad for. Han ser nemlig potentiale for meget mere end biler.

”Det ligger mange synergier mellem 3Business og Spirii. Den power vi har sammen, kan være med til at accelerere den grønne omstilling, og det glæder vi os til. 3Business er en af grundpillerne i vores vækst, vi er nødt til at have en samarbejdspartner, hvor der er god kemi, hvor man hjælper hinanden efter behov og hvor man sammen udforsker nye muligheder både teknologisk om markedsmæssigt”, påpeger Torben Fog afslutningsvis.

Kraftigt ekspanderende virksomhed
På trods af at Spirii blot har 3 år at trække på som virksomhed, har der været fart over feltet siden starten. Således har Spirii i dag kontorer i

  • Danmark
  • Tyskland
  • Sverige
  • Spanien
  • Storbritannien

Hvor der aktuelt er større projekter inden for både lynopladning og standardopladning i gang. Alene ét projekt handler om opstilling af 15.000 ladestationer.

Læs mere på www.spirii.dk

Vi har valgt at have roaming aftaler i hele Europa, så vi kan skabe den bedste ladeoplevelse for vores kunder. På den måde kan kunden bruge app’en til at tilgå alle slags ladestandere i Europa foruden Spiriis egne. Det mener vi skaber tryghed og den bedste service for kunderne

MEST LÆSTE