Hold jeres næste event virtuelt eller som hybrid

Af:

Kan man holde fantastiske events og inspirerende arrangementer online? Spørger man Livehouse er svaret et klart: Ja! Virksomheden, der blev etableret i 2013, hører i dag til blandt de førende inden for online og hybrid events for små og store virksomheder i både ind- og udland. 

Hos Livehouse oplever man en stigende interesse for helt eller delvist at erstatte de traditionelle, fysiske arrangementer med online løsninger. Og en af forklaringerne på dette kan, ifølge Lene Jørgensen, CMO i Livehouse, skyldes covid-19 og den øgede opmærksomhed på at tappe ind i den sustainable agenda: 

”I begyndelsen var det lidt svært at overbevise folk om de mange fordele og muligheder ved online møder og øvrige arrangementer. Men så kom corona! Og selv om det var noget af en omvæltning for både samfundet og os der lever i det, så var det også med til at ændre vores syn på mange ting. Deriblandt måden vi mødes på. Og med ét var online events en god idé, for det gav mulighed for at mødes selv om man var tvunget til at sidde hver for sig. Hos Livehouse dækker vi alt fra mødeplatform, webinar løsninger samt event platforme i forskellige niveauer.”

Sustainability og work-life balance
Livehouse oplevede en eksplosiv vækst under pandemien. I løbet af kort tid blev medarbejderstaben udvidet fra 6 til 35 medarbejdere, og man var vokset fra at være lidt af en nichevirksomhed til en kæmpe succes i takt med at flere og flere havde fået øjnene op for de muligheder der ligger i at afholde virtuelle møder ved brug af Event Platforme i forskellig udstrækning. En succes der netop har shortlistet Livehouse til ”Top 10 Event Management Solution Provider in Europe” af Martech Outlook Magazine. 

”Corona har lært os at effektivisere og optimere vores arbejdstid, ligesom den også har været med til at ændre vores syn på work-life balance, da både arbejds- og privatliv blev vendt helt på hovedet og man skulle finde en ny balance i hverdagen. Her har der været behov for blandt andet et indtænke nye teknologier og være mere åbne overfor nye måder at gøre tingene på,” fortæller Lene. 

Undgå spildtid
Det har således været med til at stille spørgsmålstegn ved om det virkelig er nødvendigt at tage til møder i den anden ende af landet – eller verden – i stedet for at deltage hjemmefra i ro og mag. Online møder eller webinarer kan give nøjagtig det samme informationsniveau og spare en masse rejsetid som går fra familie og fritid.   

”Der er meget spildtid forbundet med disse fysiske møder og arrangementer. Men der afsættes også et enormt CO2-aftryk, og denne miljømæssige vinkel er et afgørende parameter for mange virksomheder i dag. Dermed ikke være sagt at de fysiske møder og events hører fortiden til, for de kan jo en masse, hvorfor vi også dækker hybrid events som mixer det bedste fra den virtuelle og fysiske verden,” siger Lene. 

Alligevel er hun stolt af, at man hos Livehouse formår at tappe ind i det stigende ønske om at minimere CO2-udledningen. Blandt andet med udviklingen af en Event Platform, som fås i flere niveauer, der gør det nemt at streame og deltage i virtuelle events i alle størrelser:

”Vores 3 løsninger omfatter Standard, Premium og Custom Event platforme: Standard, der giver mulighed for at streame content og agere via platformen. Med Premium får virksomheden mulighed for i højere grad at brande universet samt udnytte et væld af templates som sikrer gode interaktionsmuligheder med gæsterne. Og Custom Event Platformen, der er en 100% customized platform, hvor kun fantasien sætter grænser for hvad der kan lade sig gøre. 

Unikke løsninger fra start til slut
Fælles for alle løsningerne er, at de er baseret på Livehouses egen udviklede platform, som giver mulighed for at skabe de helt rigtige løsninger hver gang. Den sikrer yderst fleksible streamingløsninger med lav latenstid og høj kvalitet, der kan versioneres og dermed skabe unikke oplevelser for publikum. 

”Vi har vores eget design ogudviklingsteam siddende, som ved nøjagtig hvad der kan lade sig gøre – og lidt til. Så vi er ikke bange for at gå ind og sparre med vores kunder og byde ind med idéer og tanker, så løsningen bliver så god som overhovedet mulig,” siger Lene og fortsætter: 

”Vi står meget stærkt, fordi vi arbejder med hele værdikæden. Ud over designteamet, har vi også vores egne produktionsfolk. Der streames via vores egen platform. Det betyder, at man som kunde bliver i platformen og at al data er der. Det gør, at vi som de eneste på markedet, kan tilbyde en 100% GDPR compliant løsning med en ISAE 3000/3402 certificering, som ikke benytter 3- parts plug ins. Man skal som kunde derfor ikke være nervøs for om der bliver videregivet information til tredjepart, da der er tale om et sikkert miljø,” slutter hun.  

Livehouse står altså ikke alene bag en række unikke, gennemtænkte løsninger, når det gælder webinarer, virtuelle og hybrid events. De er også med hele vejen fra de første idéer til den endelige eksekvering. 

Mest læste på BusinessReview.dk

Mikkel Kruse Telenor 2023
Mobil-telefonen udgør en trussel mod sikkerheden hos SMV’erne
airport_drone_2022_02_04
Nye lufthavne åbner enestående muligheder i Grønland
Screenshot 2024-03-13 at 08.23
Cybersikkerhed Epaper
muusfoto_IMG02886
Gubra er klar til næste vækstrejse
FUJIFILM Diosynth Biotechnologies 8336 web
Biotek-dna gør FUJIFILM i Hillerød til ombejlet CDMO

Læs også

Mette_Bjøkvik-2 copy
Dansk Erhverv: EU-regler ruller ind over danske virksomheder
Ny lovgivning for arbejdsgivere ruller ud over danske virksomheder i en lind strøm i denne tid. Mange virksomheder er godt med. Det...
A white keyboard with a red key and the whistleblower word
Sådan etablerer virksomhederne en whistleblowerordning 
Virksomheder med mere end 50 medarbejdere skal nu have en whistleblowerordning. Sibilum guider til, hvordan virksomhederne får etableret den...
DSC02069-2
Kom godt i gang med tidsregistrering
De nye tilføjelser til arbejdstidsloven træder i kraft den 1. juli, og det får betydning for alle danske arbejdsgivere, der skal indstille...