Sponseret indhold

Der tales meget om den grønne omstilling. Men der skal også handling til. Hos leasingselskabet Autolease kører man gerne forrest for at nå i mål med denne transformation – og over 1/3 af deres kunder har allerede taget det grønne valg.

Klimaforandringerne er en af vores tids absolut største udfordringer. Det er derfor afgørende at vi mindsker vores aftryk på kloden og tænker grønt. Også når vi vælger bil. Hos Autolease er man eksperter i erhvervsleasing og Fleet Managent, og her har man siden grundlæggelsen i 2003 haft et ønske om at skabe de bedste forudsætninger for at køre så grønt og miljørigtigt som muligt. Det fortæller Lars Bro-Rasmussen, Head of Sales:

”Det er vores mål at skabe mer-værdi for både vores kunder og for samfundet som helhed. Vores løsninger skal ganske enkelt gøre hverdagen lettere og gøre en forskel for både mennesker og miljø.”

Hos Autolease tog man således den grønne omstilling til sig for mange år siden. Man glæder sig derfor over, at transformationen er så godt på vej, og at kunderne også har taget den grønne dagsorden til sig.

”En tredjedel af vores kunder har allerede taget et aktivt valg ved at tilbyde medarbejderne muligheden for at køre miljørigtigt, og hver ottende bestilte bil i dag er enten en el- eller plug-in hybrid, hvilket er en stigning fra 3% til 12,5%. Så det tyder på, at kunderne har taget vores måde at gøre tingene på til sig.”

En del af DNB
Autolease – der er en del af DNB-koncernen – tilbyder i Skandinavien, markedets mest avancerede online løsning, som også inkluderer tilvalg af abonnement og ladeboks til el og plug-in hybrider. Her er det også muligt at få rådgivning og vejledning omkring valget af den rigtige bil. Successen skyldes ifølge Lars Bro-Rasmussen, at man hos Autolease formår at tilbyde de produkter og services, som kunderne efterspørger.

Således leaser og finansierer man mere end 40.000 biler i Danmark, Sverige og Norge indenfor alle bilmærker og modeller – heraf en hel kategori med grønne biler kaldet Green Edition – og håndterer alt fra køb til efterfølgende service og forsikringer.

”Med Autolease bag rattet, har kunderne en kompetent samarbejdspartner, når det gælder om at køre mere grønt. Vores medarbejdere har et solidt kendskab til såvel biler, bilpolitik og særlige miljøhensyn, og kan både rådgive kunderne om hvordan de kører mere grønt samt hvorledes de kan optimere driften af deres bilflåde,” fortæller Lars Bro-Rasmussen og fortsætter:

”Vi er født i den digitale tidsalder, og det giver os mulighed for at bruge teknologien til at gøre det både nemt og overskueligt at lease bil med omtanke for miljøet. Når vi indgår en aftale med en virksomhed, får de mulighed for at lease netop de biler der matcher deres ønsker til CO2-udledning, pris og foretrukne kørsel. Efterfølgende kan de logge på og selv kalkulere sig frem til den rigtige bil til hver enkelt medarbejder, ligesom de også kan følge den månedlige CO2-udledning, og danne sig et overblik over, hvor der er besparelser at hente.”

Myter og muligheder
Hos Autolease er kunderne i trygge hænder hele vejen. Man er dog bekendt med de myter, der fortsat hersker, når talen falder på elbiler, og er ikke bange for at adressere dem. Blandt andet via online leasingsystemet, der er tilpasset så både guidelines og kompetencer medfører, at der kun rådgives for eksempel Green Edition, hvis disse løsninger indfrier kundens behov.

For elbiler er ikke nødvendigvis det rette for alle. Heldigvis er der stigende interesse for at lease miljørigtige biler. Og Lars Bro-Rasmussen er ikke i tvivl om hvorfor:

”Teknologien i dag retfærdiggør, at man tager det skifte nu, og går fra fossile biler til el- og hybrid-modeller. Udviklingen er i fuld gang. Der er mange modeller at vælge imellem og de nuværende afgiftsvilkår gør det fornuftigt for de fleste at investere i en elbil, når man ser totaltøkonomisk på det,” slutter han.

Myter om elbiler

Elbatteriet holder ikke længe og er dyrt at skifte
At batteriet har en begrænset levetid er en skrøne. Som udgangspunkt lover producenterne 5-8 års garanti. Ifølge eksperter på området mister batteriet kun ca. 1 % af dets kapacitet for hver 30.000 km.–  og det er derfor slet ikke sikkert, at batteriet skal udskiftes overhovedet.

Elbilen er kun til bykørsel og kan ikke dække dit daglige kørselsbehov
Elbiler er oplagte til bykørsel, men også velegnede til længere ture. Ni ud af ti danskere vil uden problemer kunne køre frem og tilbage på arbejde uden at skulle oplade på vejen, og med de nyere modeller og lynladere kan man oven i købet køre tværs gennem Danmark på en fuld ”tank”.

Det er svært og besværligt at finde lademuligheder i Danmark
Der er mange lademuligheder i hele landet, så der kan både lades på farten, på arbejdspladsen eller i  indkøbscentret. 90% af alle bilejere oplader dog deres elbil derhjemme, fordi de har et abonnement.

Autolease

Autolease blev stiftet i 2003 og er i dag en af Skandinaviens største og mest innovative virksomheder indenfor operationel leasing og Fleet Management. De administrerer mere end 40.000 biler og brænder for at gøre hverdagen nemmere for deres kunder og deres bilbrugere ved at tilbyde digitale løsninger, der gør det effektivt og smidigt at administrere bilflåden.

Se mere på autolease.dk

MEST LÆSTE